Märkliga sammanträffanden på byn och hälsning från död häst

Skulle också kunna säga lustiga sammanträffanden, så låter det inte lika dramatiskt. Men ibland är det bara för märkligt, man hamnar som i en twilight zon. Man gör det (livet?) så märkvärdigt man vill, men för mig blir mycket - ofta så mycket mer.... ;o) Allt går inte att skriva ner, men i de drag som hör ihop med tidigare händelser här på bloggen så fick jag igår veta , som sagt, en del lustiga saker.

Här kommer en berättelse, men mer från början, med en hälsning från en numera död häst, en Pony, som inte är en ponny ;o) Som verkar "förfölja" mig, eller är det jag som följer? Nåväl, han verkar ha haft mycket större betydelse för mitt liv än jag först kunde ana =) Vilket för-arbete han gjort! Ska strax förklara ;o)

En ridskolehäst för många år sen som fastnade lite extra. Han var med under en speciell tid för mig också. Jag har inte ridit så många (hopp)tävlingar i mitt liv, men ett mindre antal har det blivit. Det har alltid varit duktiga hästar som kommit i min väg.
Varav en sådan häst var Pony, en mycket duktig hoppare. Han hade som privathäst innan gått höga klasser men blivit triangelmärkt och fick bli ridskolehäst.

Jag red vuxenridning ett tag alltså men det var också under en period när jag blev dålig av giftstruma. Jag var utomlands flera månader när den behagade infinna sig (Sticker emellan med ridresa 95 - Egypten), så det tog ett tag innan jag kom på undersökning. Jag hann också både åka på en kortare utomlandssemester till Kanarieöarna (... och Teneriffa, Marocko, Skottland ;o) och sen vara hemma en tid innan jag tyckte att: ok, nu är det dags att uppsöka farbror doktor trots allt.
I början trodde jag att eftersom jag var ute på resa, så tänkte jag att bara jag kommer hem och får vanliga rutiner och mat igen så blir jag piggare. Men så blev det ju inte, bara sämre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0