MERA mätbara oväntade resultat under sommaren

Det sker mer förändringar.

För 9 år sen opererade jag bort min sköldkörtel vilket innebär att jag tar Levaxin som substitut för att sköldkörteln själv producerar sköldkörtelhormonet.

(Levaxin tillhör läkemedelsgruppen sköldkörtelhormoner, som även kallas tyreoideahormoner. Medicinen innehåller det verksamma ämnet levotyroxin. Det är ett konstgjort hormon som verkar på samma sätt som det naturliga sköldkörtelhormonet tyroxin, T4.) http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=38241

Första året tar man täta kontroller för att kolla av och ställa in vilken dos Levaxin som man ska ha. När man hittat en balans som är stabil så tar man sen bara blodprovskontroller en gång om året vanligtvis om det inte är något särskilt.

Sen dess har jag haft en dos på 125.

--- Förutom när jag för några år sen gjorde ett lite experiment av detox-karaktär ;o) som också påverkade min levaxindos, värdena sjönk, så har det varit "stabilt". Så när jag slutade med detox-kuren så gick värdena upp som vanligt igen. Det kan jag berätta om en annan gång, men den detoxkuren fungerade verkligen, synd att jag inte kan tillämpa den bara eftersom jag äter Levaxin. Det står på paketet också att man inte ska använda den om man äter Levaxin, men jag måste ju testa ändå ;o) Så jag har iaf svart på vitt att den renar kroppen från "andra" substanser ;o) ---

Jag tog blodprov förra våren 2009 och i början av sommaren 2010 var det dags igen (det var då jag passade på att mäta längden på mig själv också =)

http://becausetrollrik.blogg.se/2010/april/m-a-t-b-a-r-a-r-e-s-u-l-t-a-t-dag.html


Efter några veckor fick jag svar på att mina värden var för höga, att jag möjligen tog för hög levaxindos. Så vi gjorde ett litet experiment att jag skulle ta lite mindre, så jag bröt av en bit som skulle motsvara ca en femtedel, 20%, och ta blodprov igen efter någon månad.
Nu har jag fått svar på dem och efter denna justering var alltså värdena bra igen. Vilket visar att jag nu har mindre behov av Levaxin. Att det skett förändringar i kroppen på organ och hormonnivå, trots att jag inte har någon sköldkörtel som är levande och kan ändra sig, så har mycket ändrat sig.

Nu ska jag alltså ta en dos på 100. En minskning med en femtedel, tycker jag är en ganska stor förändring. Och noterbart att det inte har ändrat sig nånting på 9 år och så det senaste året har det helt plötsligt börja röra på sig. Jag ser det inte som en slump som ni förstår ;o)

Om man har en sköldkörtel kvar, eller del av en sköldkörtel, med för låg produktion t ex så är det mer logiskt att den produktionen kan variera, och att man går på tätare kontroller. Sköldkörteln kan vara olika vital.
Men om själva sköldkörteln är "stabil", dvs inte finns och är på 0 och i sig definitivt inte kommer att ändra sig, så räknar man inte med, enligt läkarvetenskapen, att det kommer att ändra sig så mycket. Man letar bara efter vilken dos man behöver och sen kommer man att vara där.

Men med kraniosakral terapi kan man aldrig vara säker på nånting ;o) Saker som definieras som kroniska verkar inte alltid vara så kroniska.

En annan sak jag skulle vilja påminna om är att vår "konstruktion", dvs vars och ens muskuloskeletala kropp, påverkar mycket hur våra organ fungerar. Det som för våra ögon ser ut som en liten skillnad på utsidan, som T EX att man blivit 1 cm längre, innebär stora förändringar på insidan, att muskler och skelett rätat ut sig. Eftersom organen fäster och hänger upp sig i "templet" som vi byggt åt dem. =)
Det blir en omställning, kanske i början som vi inte kopplar ihop några samband med.

Såna här förändringar kommer ju inte på kort tid, utan det här är ju en längre process. Ofta får man resultat som man inte tänkt på eller räknat med. Man kanske söker behandling för någon del i kroppen som gör ont. Efter ett tag kanske det lättar, rent muskulärt och i skelettet och då blir det en ketchupeffekt, eller som dominobrickor ;o)  när organen börjar påverkas, som suttit fast i den låsningen. Allt hänger bokstavligen ihop.

Nästa år ska det mätas igen, både på längden och på tvären, hihihi





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0