M Ä T B A R A - R E S U L T A T!!! Dagens fantastiska nyhet =)

Idag har jag mätt mig på vårdcentralen! Jag har känt på mig att jag är längre, och så kom jag på att jag måste ju såklart kolla upp det! Med riktig mätsticka OCH mätkontrollant ;o)

Och mycket riktigt! Jag har blivit längre. =D
I mitt nyss utbytta pass står det 169 cm. Jag har kanske nån gång kunnat klämma upp mig till 169,5 med lite god vilja. Idag nådde mätstickan alltså över 170,5 cm!

Drygt 1 cm eller kanske t o m närmare 1,5 cm måste vara stora skillnader i såna här sammanhang?! Jag har ju ingen stor skolios eller liknande som kan rätas ut, utan bara en vanligt belastad rygg och kropp?

Läckert är det iallafall att vid 37 års ålder "växa" och bli längre, hihihihi.

Vår lärare har påpekat att han själv "växt" några/flera cm, men då har han ju haft stora skoliosproblem med ryggen. Men jag har liksom inte applicerat det på mig själv utan bara tyckt att det varit en rolig och förvisso intressant upplysning, förrän helt plötsligt kom jag på att - det här måste jag kolla upp! Det har ju känts, så då vill man ju också veta med den logiska hjärnhalvan, den vill också vara med ;o)
Tips för er som också vill kolla upp eventuella förändringar, och som också är lite förtjusta i mätbara resultat. Tycker verkligen inte man ska stirra sig blind på "mätningar" men visst har det sin tjusning ändå.

Somliga får ju bättre syn, men min har alltid varit så bra så den hamnar liksom utanför de där strecken, så där kommer jag inte kunna påvisa några eventuella skillnader. Kommer iallafall inte ha något att jämföra med.

Sen är det väl också så att de "små" skillnader man kan se utåt innebär toppen av ett isberg vad som händer innanför. Alla organ som har ligament som fäster på skelettet, vad händer i deras struktur? Leder påverkas när det kanske drar i ligament som tänjs ut. Jag får jobba för att tänja ut mitt vänsterben lite extra nu för att knät känner av en "utdragning". osv. =) Det är ju också skillnad mellan höger och vänster sida.

Så i mitt nya pass som jag hämtade ut för några veckor sedan står det nu fel uppgift. Känns helt ok!

/Ingela - som får en lååång vår i år ;o)



Kommentarer
Postat av: Micke

Det är bra att växa som människa. :-)

2010-04-28 @ 14:55:19
Postat av: Anna

Vad häftigt!! Du anade alltså rätt! :)

2010-04-28 @ 17:30:57
Postat av: Maria

Härligt, har du några knep???

2010-04-28 @ 20:49:46
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: Ingela

Ja, det finns ju en hel del anledningar förstås och jag torr säkert att en del yoga har hjälpt till att sträcka ut kroppen , som t ex den där övningen benen uppåt väggen ;o)

Men självklart är nog ks-terapin en utlösande faktor för att släppa ihopdragningen inifrån ryggraden, inne i ryggmärgen.

Andra faktorer kan ju vara ändrad livsstil i övrigt, slutat sitta på kontorsstolen ;o) "ihopsjunken" :-P ?



Sen kan det väl också ske i omvänd ordning, dvs när ryggraden rätas ut drar den ju i ligamenten i de inre organen så att de påverkas, MEN det kan ju vara tvärtom, att det hänt nåt i organen som gör att de släpper lite eftergift till sina fästen i ryggraden som får lite mer utrymme att komma isär???

Ingen aning, bara teori. Jag vet faktiskt inte, men har ju ändrat en del kostvanor sen ifjol också, som tarmarna blivit glada för, hehe, mycket lättare iallafall (obs jag menar inte vikten, för jag har inte gått ner i vikt =)

Men de slapp det mesta av mjöl - bröd pasta...



Känns dock mest logiskt att tänka att de andra haft mer betydelse, men jag stänger inga alternativ, hihi



2010-04-28 @ 21:26:19
Postat av: * Em

haha grattis till längden ;) Eller vad man ska säga

2010-04-28 @ 22:05:14
URL: http://emelojs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0