midsommarafton kl 23.45 den 23 juni 2012
Så kommer ett vanligt flygplan, med flera fönster, som ett passagerarflygplan, fast grått istället för vitt och flyger rätt lågt över bygden, ovanför mig på cykeln, kvart i tolv på natten på midsommarafton!!!??? Så synd att jag inte hade kameran med mig så jag fick med planet också..
Jag cyklade hem från stallet och hann ut på balkongen vid 24-tiden som syns på datumet på bilderna nedan. Alldeles ovanför så blir det 2 skarpa uppehåll i strimman efter flygplanet. Va, tror knappats tanken var slut och de laddade om bränsle.
Här är de mer utsuddat eftersom det tog en kvart innan jag var hemma och fick upp kameran. Tror knappast att det är någon svensk tidtabell med vanliga flyg ute då. Många strimmor kvar längre bort också. Vanliga kondensstrimmor ska inte ligga kvar flera timmar, de löses upp.
Mer info efter bilderna.
"Så här avrundar SMHI sitt desinformationsstycke..
Att det blivit fler k-strimmor under senare decennier är ett faktum. Att k-strimmor numera finns där de tidigare inte funnits är också ett faktum.
Men det finns en direkt förklaring. Från 1975 till 2011 har antalet flygpassagerare ökat fem gånger. Resorna har i allmänhet gjorts till mer avlägsna platser. Därför har antalet passagerar-kilometer ökat sju gånger under samma period. Data kan laddas hem från Trafikanalysmyndigheten.
Dessutom har flygplanens rutter ändrats. Numera flygs mer frekvent över platser som tidigare sällan berördes av flygtrafik.
Här är varför varenda stavelse i de tre paragraferna ovan är lögn och förbannad dikt..
- Chemtrails har bara rapporterats från millenieskiftet och framåt. Att blanda in mätserier från 1975, d v s 25 år innan rapporter om aerosolbesprutningsprogrammet började göras, är irrelevant och leder läsarna vilse.
- Det avgörande är inte antalet flygpassagerare eller passagerar-kilometer utan antalet flygplan på himlen. Det antalet har varit i princip konstant i Sverige sedan millenieskiftet – detta framgår av samma källa SMHI själv använder (se diagrammet nedan).
- Påståendet att flygplan skulle flyga över områden de inte tidigare flugit över är i sammanhanget irrelevant. Om du bor i Svealand eller Götaland spelar det ingen roll hur flygplan i dag ev flyger över nordpolen eller norra Sverige.
Vad du ser på himlen är ju vad som är där – och vad du enligt trafikanalysmyndigheten ser är alltså ett sedan millenieskiftet i princip oförändrat antal överflygningar. - Det förtjänar också att tilläggas att under den här perioden med i princip oförändrat antal flygplan i luften över Sverige så har flygmotorer enligt uppgift blivit upp till 40% mer energieffektiva"
Kommentarer
Trackback