Majmånad, personlig vilomånad

Fascinerande med numerologi. Det här är säkert inget som är sant för alla eller spännande för alla, men när jag tar upp det kan jag inte sluta förvånas över hur väl det stämmer för min del iallafall.
 
Har sjunkit ner i ett kapitel som handlar om världsåret, personligt år och t ex personlig månad. Var man befinner sig, vad man har haft bakom sig och framför sig. Tidigare har jag mest studerat om bokstäver, namn, och olika dagar, datum och tal kanske. Födelsedagar m.m. Livsnumret.
 
Men om jag tar mig själv som ett exempel här så är det chockerande slående det jag läste om personlig månad.
 
När jag räknat ihop mina födelsetal med världsåret (som är 6 = 2+0+1+3) får jag mitt personliga år och lägger hop det med innevarande månad så får jag min aktuella personliga månad, dvs ett nummer mellan 1-9 för det.
 
Och ni som känner mig kan inte annat än nicka leende instämmande, eller hur?
Åtminstone gör YODA det, fnissssssssss. Känns tryggt med sån övervakning =)
"Det här är en månad för avslappning. Det är inte rätta tiden för nya äventyr, men väl för att söka upp gamla vänner och hålla sig till det som är känt och beprövat. Andra är villiga att hjälpa dig nu. Låt dem göra det. Undvik dystra tankar. Den här månaden kan du för en gångs skull ta det lugnt och bara titta på."  
(Glynis McCants, Numerologi, Upptäck vad livet har i beredskap åt dig. 2008)
 
Ja, det är ruggigt vad böckerna anpassar sig efter mig ;o) Jag använder mycket siffror i min vardag, och kanske är det så att ju mer jag använder dem så desto mer använder  - vänder de sig till mig och låter mig ha nytta av dem?
Man blir ju fundersam! Förstår mycket väl att det inte kan bli så på pricken för alla, men återkommer med något fler magiskt exempel på hur det kan bli, inte bara för mig ;o)
 
Men nu ska jag nog återgå till min lånade avslappnings yoga CD som jag mediterar till varje dag, hahaha!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sif Fra

Nu mer kan man lära sig mycket om nummer. :-)

Svar: Haha, kära Sif , det har du rätt i ;o)
Ingela

2013-05-03 @ 15:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0