KOnsten att mata folk med idioti

 
"FN:s världshälsoorganisation WHO och barnfond UNICEF uppskattar att 1,5 miljoner barn per år dör på grund av att de inte ammas. För att skydda amning beslutade WHO därför förbjuda all reklam för bröstmjölksersättning med stöd av den internationella koden för marknadsföring av bröstmjölksersättning från 1981. Nestlé, med förgreningar över hela världen, har dock via en aggressiv marknadsföring av bröstmjölksersättning i tredje världen brutit mot koden gång på gång.(5) Rapporter visar att de får dubbelt så många klagomål som andra barnmatsföretag och det pågår en bojkott av dem i 20 länder ledd av IBFAN - International Baby Food Action Network. Brabeck-Lethmate tilldelades anti-priset Black Planet Award 2007. (7)"
Konsten att mata folk med idioti
av Michael Delavante
www.sourze.se
För att skydda amningen beslutade WHO förbjuda all reklam för bröstmjölksersättning. Nestlé, med förgreningar över hela världen, har dock via en aggressiv marknadsföring av bröstmjölksersättning i tredje världen brutit mot koden gång på gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0