Idag fyller min första tvilling år! Trollrik 23 år

Det firar han med detta ljuva hästväder som tillåter, vila , vila och åter vila, haha. Gud vad han njuter sen igår i detta hästväder.
 
Jag tittade till dem imorse halv 6 och då låg Trollis utslagen och snarkade i solen, var ju jättefint då i det härligt blåsiga vädret. Proppmätt säkert också efter en natts ätande ;o)
Muffis och han ligger ihop och idisslar ;o) medan Because äter o äter o äter. Han njuter på sitt vis. Äta är viktigt för Because, han är så mån om sin mage ;o) Han blir ju inte tjock så det är bara att mumsa.
 
Sen hörde jag att även vid halv 8 tiden låg Troll och snosa =)
Sen var jag och ställde ut vatten vid halv 10 (fast de behöver inte dricka nåt nu, får ju allt via gräset) och även då fläkte han ut sig bredvid muffis, fast han hade bytt liggplats. Imorse låg han på deras jordiga rullfläck längre till vänster, men här har han lagt sig i gräset istället ;o) 
 
Jag hann stanna bilen, stänga av den och parkera, veva ner rutan medan han fortfarande låg platt mot backen, hade varit kul att få honom och muffis så på bild, men jag hann inte få upp kameran utan att han höjde huvet och hann bli på väg upp också när klicket gick... sen full fart och möta upp vid bilen och få födelsedagskarra =)
Muffis ligger dock kvar längre i startgropen men när det vankas godis är hon ändå först fram.
 
Because sticker ner huvudet igen, men lufsar efter när Trollrik skyndar fram. Visst kan det va gott med en karra, men annars har jag annat för mig ;o)
Bra det, för matte har också annat för sig ;D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0