Kontanterna

För vems skull ska vi ta bort kontanterna från samhällets/medborgarnas hantering? För att banker och myndigheter ska ha fullständig koll på vad var och en gör med sina pengar? För att baknkerna ska tjäna ändå mera pengar på transaktionerna med mina pengar? Vad händer den dag plastkortet inte fungerar? Det hände mig för en kort tid sedan och banken hänvisade mig till matbutiken för att få ut kontanter….
Varför ska vi satsa på nya sedlar om vi ska ta bort kontanterna? Hur skyddade är våra pengar när cyberbrottslingarna knäckt koder och forserat brandväggar och tömt våra konton – vilka “pengar” ska kunden då kompenseras med och i vilken mån tar banken över huvud taget ansvar för “rånet” – jag kanske anses ha ett för “enkelt” lösenord???????
Ge inte mera makt till bankerna – låt oss ha kontanterna kvar!!!!

  • Jag är starkt synskadad och kan inte hantera varken plastkort eller dator och är helt beroende av att kunna sköta mina affärer med kontanter. GÖR MIG INTE MERA HANDIKAPPAD ÄN JAG REDAN ÄR!!!!!!
  •  
    Jag är en hårt arbetande människa och bidrar till samhället via min kropp och mina händers arbete samt betalar skatt. Jag har inget plastkort och ingen dator – vilket i sig exkluderar mig från att nyttja en del funktioner i samhället. Tar ni bort kontanterna kan jag inte klara mig i samhället. Det är inte rimligt att hantera medborgarna på detta sätt bara för att bankerna vill ha det så. Jag protesterar med all min kraft mot ett kontantlöst samhälle. /Ulf Karlsson, Sunkerstad 14, Skärblacka
  • Att bankerna tycker så är inte så konstigt när de tillsammans med staterna är de största bovarna.
     
     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0