Jisses, en sån morgon

Även för katter är det ofta på morgonkvisten det händer, ....
Träffade en ponny tidigt på morgonen och efter ca 20 minuter börjar det tokpipa och då känner man att det där fanns väl inte där nyss?
En katt hade fött ungar inne i en kammare, så jag fick se 4 alldeles nykläckta hjälplösa knyten, och en som också tack o lov kommit ut men inte var färdigutvecklad och levde inte heller. Naturens gång.

När ponnyn var klar kom hans kompis in ... ojojoj, jag har träffat en shirehäst förut, men den här var större än den! Shirehästen hade dock bara väldigt stora hovar ;o) Men den här dressyrhästen ståtade med 182 cm i manken.

Efter det morgonpasset behövde jag hem och pausa, äta frukost, ta in hästarna som fått varit ute en stund innan regnet. Jag hann med lunch också innan eftermiddagspasset bestod av 2 travare, varav en startar på V75 på lördag. Hem och släppa ut hästar igen, uppehåll efter 7 timmars spöregn.
Kvällen avslutades med ytterligare en travare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0