Sunda förnuftet försvann i influensahysterin



http://www.sourze.se/Sunda_f%c3%b6rnuftet_f%c3%b6rsvann_i_influensahysterin_10776877.asp

"Dubbla budskap går hem än sämre än skrämselpropaganda eftersom det skapar större förvirring. Eller ska man säga förvilling? Det fina i kråksången är att detta om något borde öppna ögonen på dem som fortfarande sätter sin blinda tro till myndigheters prat om ansvar och pandemier. En reaktion större än en knuten näve i fickan vore finfint eftersom det skulle främja svenska folkets hälsa på ett sätt som Smittskyddsinstitutet och Annika Linde misslyckats rätt ordentligt med. Det är helt enkelt dags att ta tillbaks ansvaret för den egna hälsan."

"
Vi som inte vaccinerade oss minns i varierande skala av obehag hur lynchstämning hotade då vi sa att vi varken hade vaccinerat oss eller hade för avsikt att göra det. Vi utgjorde fara för andras hälsa i bästa fall, och var en tänkbar anledning till undantagstillstånd i värsta fall. Försökte vi oss på att förklara varför och berätta om bättre och hälsosammare alternativ blev vi raskt tystade och uppmanade att göra vår samhälleliga plikt; vaccinera oss. För något annat alternativ fanns ju inte.

Annika Linde säger till Aftonbladet 19 augusti 2009:

"Jag ska vaccinera mig eftersom jag inte vet om jag ska hamna på sjukhuset och dö. Eller om jag ska bli jättesjuk i fem dagar, det kan vara positivt att slippa det också. Annars kan jag bli en smittkälla som smittar sköra individer. Jag vill skydda min omgivning och mina barnbarn. Om jag undviker att hamna på intensivvårdsavdelningen slipper jag spärra platser till andra som behöver dem. Det ger ett grundskydd mot ny influensa som kan komma. Jag litar på myndigheterna och stöder att alla ska vaccinera sig."


I en intervju med Ulf Elfving 16 oktober 2011 säger Annika Linde att om man klarar av en influensa så är det bättre att ligga sjuk i några dagar än att vaccinera sig: "Om man kan ta en infektion är det bättre att bli infekterad."

Immuniteten man får från en influensa varar nämligen upp till 20 år. Vaccinerar man sig måste man göra om det nästa år igen, säger Annika Linde i intervjun.
---
---


På frågan om varför Annika Linde själv inte vaccinerade sig mot Svininfluensan svarar hon: "Jag vaccinerar mig inte för att jag följer de råd jag själv ger."

Jag lyssnade flera gånger på just de orden, spolade tillbaks och satte örat mot datorns högtalare för att om möjligt kunna urskilja något litet radiobrus som gjorde att jag hörde fel. Men nej, där fanns bara Annika Lindes lika lugna som självklara uttalande om att hon själv inte vaccinerat sig för att hon följer sina egna råd. Jag kunde inte låta bli att ge upp ett gapskratt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0