Grottan - skatten och våga ha MOD =0)



Den här bilden startade en serie sammanträffanden. Samma dag hörde jag en ny låt på radion av Sonja Aldén som var riktigt bra och hette kort och gott VÅGA. Passande. Grottor, skatter och våga ha modet, verkar vara temat för denna vecka.

Häromdagen fick jag sen en stark ingivelse att jag måste ta fram och läsa en bok som jag började läsa för ett år sen. Hann 150 sidor då (en tredjedel) innan all form av läsning fick prioriteras långt ner på listan att "hinna med". Högst upp hamnade flytt, hästar, flytt, utbildning m.m. ;o) Annat som hade en deadline att passa.

Men boken har sin egen tidslinje och det visade sig vara nu! Och Nu när jag har läst ut en bok, får jag i och med det förklara sommaren invigd =)

Det visade sig handla än mer om grottor, skatter och MOD! Precis det som jag fastnat vid...
Fantastiskt underbara citat kom ur boken och en härlig, rafflande spännande historia, baserad på verklig historia men naturligtvis uppdiktad kring människorna.

Historien var hemsk, men kunde inte låta bli att fnissa när de synkroniserade orden dök upp. Personerna i boken på Gotland flydde norrut och skulle gömma sig undan i GROTTOR, Lummelunda grottorna, det handlade om brandSKATTningen i Visby i nådens år 1361 då Danmarks kung Valdemar Atterdag härjade.

;o)

Återkommer med några otroligt vackra kloka sanna meningar ur boken som fortsätter på det inslagna temat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0