Brunstigt i hagen? Eller redan dräktig?



Vilken liggmatta hon bär med sig :-) Men det var faktiskt kallt för henne i -30. Var så glad att se henne på söndag morgon i -20, men hon frös lite .... Inte alla rådjur som klarar kölden kan jag tro, ifall de inte är välförsedda med mat trots rejäl päls. Men det är ju tackolov denna dam.

Brunstigt; verkar det bli den här tiden. Kom på det imorse när jag såg Mufflisa gå omkring och åma sig framför Trollrik. Ställde sig på bakbenen, krummade nacken och gjorde stång-pose, (första gången jag sett den på 2 ben)
jättefint och Trollrik klappade henne försynt på skallen,
"såja såja gumman, nu ska vi äta frukosten här, se så mycket gott. "
Då satte hon sig att kissa (i höt ajaj). Småkissar precis som brunstiga ston.
Aha, så det är det ligger till såklart, gick det upp för mig då ;o)

kiss-posen!

delar på gnag




Lade ut den här i lördags, ha! -30, gick inte att ta en tugga insåg hästarna snabbt och mufflan som försökte mest. Men nu har trädet släppt till så det går att gnaga :B



Kommentarer
Postat av: Elin stjernstedt

Nej men vilken söt! :D

2012-02-10 @ 10:45:45
URL: http://northernshowhorses.blogg.se/
Postat av: Isabella Bergh

svar: Förstår inte riktigt vem du är... Men ja jag känner igen Mufflon fåret. (tror jag) om det är samma får. Men som sagt var lite svårt att veta när jag inte vet vem du är... du får gärna berätta :)

2012-02-15 @ 17:32:49
URL: http://isabellabergh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0