Snö mellan klorna,KLÖVARNA

Ja, det som också får mig att associera till hund är att när det är mycket snö och kallt ute, och djuren kommer inifrån där de har "töväder" så fastnar det under hovarna på hästarna när de kommer ut. Det gör ju inget i all denna snö.
Men Muffis som har päls och klövar fastnar det ju MELLAN tårna! Blä! Så står hon där och räcker upp en tass med iskall snö på. Vad är det här? Känns ju inte som vanligt när jag går?
Kan ju bara ge hjälp för stunden men tar ju iallafall klöven och pillar bort så gott det går.
 
Elegant är hon med sina smala pimpinetta ben och tassar när hon trippar på tå.
Tänk, precis det där försöker ju vi människor efterlikna med våra högklackade skor och stilettklackar ;o)
Men vi kommer ju aldrig i närheten av djurens elegans. Djuren behöver ju inte ens den där extra klacken som stöd, utan de trippar ju på tårna vilket vi inte kan. Bara att vi måste sätta i hälen på något vis förtar hela grejen =) så varför ens försöka vara en kopia. ;o)
 
Vi föds som original och dör som kopior .... ;-P
försöker dock motverka detta, tror iallafall att det är nåt djuren kan lära oss.
 

Kommentarer
Postat av: AKS

Högklackat har aldrig varit min melodi, huu så hemskt, skulle bara vricka mig då. Jag går nog mycke med tårna i backen flrst faktiskt, som om jag vill smyga. Fast sen jag fått artos och gått hos sjukgymnast så får jag lära om.
Djuren dom bara gör, ungefär som barnen..och du då Ingela! Lever i nuet ;)

2012-12-18 @ 08:38:33
Postat av: Ingela

Ja, gillar inte heller att förstöra knäna med högklackat, har nog aldrig prövat högre än några cm ;o) Ja, jag tänker inte särskilt långt framåt iallafall. Får anstränga mig om jag ska försöka se ett halvår framåt haha, är liksom ingen idé att gå i förväg. Kostar mer energi än det ger. Men andra kanske är duktigare på att disponera energin över en längre tid ;o)

2012-12-18 @ 16:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0