Behandlingsfenomen KS

 
kan vara svettningar. Om jag masserar, kan det hända att en muskel börjar svettas när man knådar den och det har varit stagnerat, så när cirkulationen kommer igång börjar muskeln svettas för att jobba fram blod och vätska genom det trögare området.Det kan också bli de närliggande musklerna.
 
Detta händer kanske än mer vanligt även vid kraniosakral behandling. Det intressanta med KS behandling är då att det oftare uppstår svettningar där man INTE är och behandlar just då.
 
Som här ovan. Jag började med rygg/ländrygg och gick bakåt till vänster bakben. Vid en snabbkoll fram upptäckte jag att hästen toksvettades på halsen där det rann på sidan, och fram längs luftstrupen skummade det till och med. Intressant ! Jag har dragit med handen lite där så därför ser det inte lika mörkt ut när skummet dragits ner. Kroppen minns någon händelse där många delar varit inblandade...
 
Kraniosakral behandling kan man nog med fog säga är en helhetsbehandling. Den tar med hela kroppen, oavsett om man bara rör sig vid ett område. Ibland frågar människor när jag varit bara på en sida av hästen under i stort sett hela behandlingen, om jag inte ska ta den andra också? =) Men då är det garanterat redan gjort ;o)
De är vana vid en massagebehandling kanske, hur den går till.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0