Det behövs alternativa nyhetskanaler för att få en så bred bild som möjligt, mainstream... är ju just mainstream

artiklar och en blogg med egna erfarenheter

citat: från en ung tjej

”dricker du alkohol? För skakningarna kan försvinna med hjälp av det, i alla fall för stunden.” Alltså nästintill ordinerade min läkare mig till att dricka alkohol! Blev vidareskickad till ungdomsmottagningen

 

Gardasil – Allvarliga biverkningar efter vaccination mot livmoderhalscancer

Published by Jin83 on 2012-04-23 (27 reads) Gardasil – Allvarliga biverkningar efter vaccination mot livmoderhalscancer

Skakningar och svimningar, det är Jaquelines vardag efter att hon vaccinerade sig mot livmoderhalscancer. Hör henne berätta om hur vaccineringen förändrade hennes liv och de ansvariga förklara varför det är smällar man får ta. Nu ska en hel generation massvaccineras med samma preparat – men risken för allvarliga biverkningar talas det tyst om, även om de är kända.

Klicka här för att läsa vidare eller läs på newsvoice.se

Läs mer om Gardasil och biverkningar

Läs mer på Jaquelines blogg

P3 ringde nyss förresten, dom ska göra ett radioprogram gällande Gardasil-vaccinet, är JÄTTEGLAD för att dom uppmärksammat detta! Programmet kommer sändas om ca 2 veckor, ger mer info när jag vet exakt tid osv! :)


24 Feb

Som sagt fick jag mina skakningar efter sprutan. Men eftersom jag inte visste att det var en biverkning så har jag skickats runt till flera olika läkare. Första gången var när jag var på vårdcentralen, då fick jag träffa en läkare som undersökte mig lite snabbt och ställde lite frågor så som ”dricker du alkohol? För skakningarna kan försvinna med hjälp av det, i alla fall för stunden.” Alltså nästintill ordinerade min läkare mig till att dricka alkohol!

Blev vidareskickad till ungdomsmottagningen där de fortsatte med undersökningar och då trodde de att mina problem berodde pga. att jag åt och drack för dåligt (trots att jag åt och drack precis som jag skulle) Men jag testade att äta och dricka ÄNNU mer för att det då uppenbarligen var ”svaret” på mina problem, men det hjälpte inte heller. Gick även hos en sjukgymnast, vilket hjälpte för stunden men inte hade någon större effekt i längden.

Blev sedan vidareskickad till vårt sjukhus där vi gjorde ögonundersökningar (pga. att jag lider av migrän vilket tydligen kunde vara en koppling till skakningarna) men där visade det sig att det inte var några fel på det heller.

Efter någon månad fick jag åka tillbaka sjukhuset och då kom jag FÖR FÖRSTA gången till en bra läkare (minns dock inte hans namn) men det var han som sade att det kunde vara vaccinet som framkallat dessa skakningar. Min läkare hade tydligen mött flera tjejer som fått samma problem). Men eftersom han ville vara säker så skickades jag in på Magnetröntgen för att kolla så att jag inte hade sjukdomen Tremor (som skapar ofrivilliga skakningar i bla. händer). MR undersökningen gjordes och inget var fel på min hjärna heller. Så alltså var det vaccinet som gett mig dessa skakningar.

 

Idag stressade jag väldigt mycket på morgonen pga. att jag försov mig och då skakade hela kroppen kändes det som, det var verkligen jätteobehagligt. Får endast så extremt när jag stressat, gjort en större kraftansträngning eller inte hunnit äta ordentligt.

Nu vet ni lite mer, kom gärna med frågor!

 

Arkiv

Kategorier

Gardasil 2

23 Feb

Märkt att mitt inlägg om Gardasil-vaccinet fått mycket uppmärksamhet, vilket var precis vad jag ville, eftersom jag vill att de som funderar på att ta sprutan skall få den informationen jag aldrig fick!

Vill ni veta mer om Gardasil samt hur vaccinet påverkat mig?

 

Gardasil raseri

19 Feb

Oh herregud, nu kan jag inte hålla tyst längre… För ca 2 år sedan vaccinerade jag mig mot livmoderhalscancer (trodde jag) efter detta har mitt liv blivit avsevärt sämre. Vissa dagar är det pin och plåga för min del och jag vet även andra som fått samma biverkningar. Satt  nyss och läste runt lite på internet om Gardasil och hittade denna artikeln – Här står det bland annat sådant som jag INTE fick reda på innan jag vaccinerade mig, för då var vaccinet ”så himla bra och ALLA borde ta det”.

- Det finns åtminstone 15 HPV-stammar som kan föranleda cancer. Gardasil-vaccinerade flickor/kvinnor kan alltså fortfarande få livmoderhalscancer på grund av de 13 andra stammarna som inte ingår i vaccinet.

Eller bra att man får reda på tillexempel detta

- Fram till den 14 november 2011 hade databasen för vaccinskador VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) erhållit nästan 23 000 biverkningsrapporter varav 103 dödsfall till följd av Gardasil. Det handlar till stor del om unga tonårstjejer som fått sina liv förstörda. (och nu är jag en utav dem)

- Det inte finns några som helst bevis på att vaccinet skyddar mot cancer, eftersom man inte gjort några långtidsstudier.

- När vaccinet testades användes aluminium som placebo. Aluminium är inflammationsframkallande och förstör blodhjärnbarriären så att gifter kan tränga igenom och skada hjärnan. På detta sätt föreföll vaccinet säkert eftersom vaccingruppen inte uppvisade signifikant mera biverkningar än placebogruppen.

Den biverkningen jag fått utav gardasil-vaccinet är att jag har skakningar i händer, ben och fötter. Alltså skakar mina händer konstant mer eller mindre och går knappt att kontrollerna när jag varit ansträngd eller när jag är hungrig. Men ben och fötter skakar så fort jag står stilla eller har på min klackskor, och detta går inte att kontrollera över huvud taget. Händerna har jag lärt mig kontrollera korta stunder men aldrig i flera minuter – har dessutom fått betablockerare (som egentligen är  hjärtmedicin plus att de ges till kvinnor som fått sammandragningar förtidigt i graviditeten) utskrivit till mig pga. av skakningarna, dessa hjälper som tur är om det går överstyr. DOCK vill jag inte äta hjärtmediciner när det inte är ngt fel på mitt hjärta, plus att jag inte är gravid?!

Jag har nu (tyck vad ni vill) avrått mina vänner till att ta vaccinet, visst det KAN hjälpa och alla får INTE biverkningar/eller dö men om man får biverkningarna är det livsförändrade och jag LOVAR det är inget man vill leva med. Hade jag fått välja en gång till hade jag inte tagit det.

LÄS GÄRNA VIDARE UNDER KATEGORIN ”GARDASIL”.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0