Har massor av uppslag att skriva om

men lusten att knappa på tangenterna finns inte där ;o)

Annars kunde jag berätta om några av mina forskningsprojekt i verkligheten och funderingar kring detta. Men det kommer väl nån dag.

Mest är det de "små" detaljerna. Som att hö hö i olika hörn. trivselfaktor möjligen? ;o)
De stora frågorna ute i den stora världen får påverkas av de små, eller inte alls... men jag fokuserar på de små iallafall, oavsett effekt ;o) bara jag får fokusera på det som är mig närmast.

Exempel, min feministiska ådra är upprorisk över små detaljer i vardagen, som låser in kvinnorna utan att vi ens märker det längre, enligt min uppfattning.

De strora frågorna i den avdelningen som jämlikhet, löner, traditionella kvinnojobb lägre status, och bara det att det för 100 år sen inte fanns rösträtt för kvinnor. Ja, det känns som stora frågor och viktiga, men inte min avdelning.
Det som sätter spår i vardagen som t ex en BH.... känns mer aktuellt och nära.

Det finns några grejer som jag hakar upp mig på som smyger sig in på oss kvinnor och sänker livskvaliten utan att vi ens märker det, för att man får lära sig det från början. 3 kvinnliga fasor
1) högklackat (ja det var väl ingen som höjde på ögonbrynen för det, det vet väl alla hur dåligt det är för knän och höfter ;o)
2) handväska "axelremsväska" (nja den har väl kanske inte lika stor betydelse, men nog ger de problem i (sneda) axlar om det blir mycket, för länge för ofta, det instämmer nog de flesta i, även om de inte skulle vilja vara utan sin axelremsväska ;o)

men mest kontroversiellt är nog nr
3) BH! B som i blä ;o)
bara en vanesak

mer om det en annan gång. nu blev det mycket mer än jag trodde att jag skulle skriva ner iallafall




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0