Spännande radioprogram från USA

Nu ska jag ett tag framöver lägga ut bitvis nerskrivet och delvis översatt en hästradioshow från USA. Allteftersom jag skriver ner det.
Man slipper reklamen ;o) och så har jag inte brytt mig om att översätta diverse "mellansnack", bakgrund odyl och en del har jag inte heller tagit med, men länken kommer att finnas för de som vill/orkar lyssna själva =)
Den har jag fått från Elisabeth i vintras, jättetack =) Jag har lyssnat ett flertal gånger under vintern och skriver ner lite pö om pö för att så småningom lägga ut på bloggen i hyfsat svenskt format, för de som är önskar.

Det handlar om hästars välbefinnande och vilken hjälp de kan få via ett sätt som påminner så otroligt exakt om Kraniosakral. Den här intervjuade damen har upptäckt ett eget sätt att hjälpa hästarna, som hon har egna namn för. Och det är precis som KS, nåt som alla kan lära sig, vilket vi också får lära oss. När man börjar med det förstår man att det inte är så konstigt ;o) ehum?

Jag brukar jämföra det med att jag förstår inte heller hur vissa helt enkelt bara kan höra toner och ta ut dem, (eller sjungande fågelarter i skogen) och ta ut melodier på exakt gehör, hur går det till? Jag hör ju bara en massa musik (eller fågelkvitter) och inte om det är A, D-moll, F-dur eller Giss, eller talgoxe, blåmes eller domherre ;o)  Allt finns ju där, och jag kan njuta av det, men det är ändå grekiska. Om jag hade intresse för det skulle jag nog kunna lära mig en del även där.

Men visst är det ändå magiskt, både musik och annat, och jag hör till dem som brukar vilja välja att se saker som förtrollande, magiska och märkliga, även om det finns förklaringar som kan verka logiska, så blir livet mer spännande om man väljer att se bortanför detta =) Men kraniosakral terapi går att förklara, och det går också inte att förklara,=) utan bara känna ... Men den här radioshowen sätter rätt bra ord på nåt som inte går att sätta ord på. Åtminstone har jag ingen bättre intervjulänk om detta =)

För mig händer saker inte av en slump utan det är alltid meningsfulla, märkliga, magiska sammanträffanden som sker helt enligt nåt magiskt mönster ;o) Och detektiv som jag ibland är vill jag då lista ut vad de där sammanträffandena betyder i förväg och dra nytta av det, men man lägger inte alltid ihop och tolkar 2 och 2 som man förväntar sig, men man hamnar där det är meningen att pusslet ska leda till eller korsordet ska lösas. Fast det inte var som man trodde, och ibland blir det precis som man ser framför sig och förväntar sig. Av den anledningen att det är den informationen man behöver just då, då kommer den till oss =) Tillit

Fortsättning följer! Första stycket, inledningen, ligger i pipeline ;o)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0