Underbar ridtur och skotrar

hihi, jag red trollrik och hade because i rep och så sprang vi ner på byn drygt nån km.

Tog samma runda förra söndan men då sprang jag med själv, himmel, hade stumma vader en vecka efteråt, och dyngsur naturligtvis. och -15 var det då, så det blev att skynda hem. Det ser ju för skoj ut, två stora travare marscherar fram och bak i linorna hänger jag i två handtag. Man får ett otroligt löpsteg för svävningsfasen i steget blir ju något längre än i vanliga fall, för mig alltså ;o)

Och hela tiden pratandes med dem för att de inte ska glömma bort att jag är där bak, hihi, Ibland har jag kanske lite svårt att hålla mig på benen, skymning var det också, men framför allt för att man inte får fnissa men gör det ändå, utan måste ha toppkoncentration i såna här övningar, haha.


Så idag tänkte jag slippa det och att de skulle få springa lite fortare när de slipper vänta på mig ;o) så så blev det, men på hemvägen tog vi det lugnt och DÅ, kom en skoteråkare med 3 st på sätet, varav ett pyttelitet barn, och körde sakta efter oss.

Jag menar, är man ute på vägen så får de skylla sig själv, de fick ju vänta tills vi så sakta hade skrittat fram till en gårdsplan där vi kunde gå åt sidan då for de förbi och gasade iväg längs resten av vägen. . Men jag kan ju lova att det är inte många hästar som tolererar som dessa att ha ett rytande lejon i haserna, för de kröp verkligen bara några meter bakom oss, och det gällde att hålla tyglar och because linor på rätt håll så man vet vad man ska dra i , som att köra fyrspann ? ;o) 

Men because gick bara med sitt huvud i mitt knä ovanpå trollriks rygg alltså, för där finns karra .......å det är så himla mysigt, sitta på en varm rygg , knalla på, med ett varmt hästhuvud i knä. Man kan låtsas att det är som att sitta hemma i soffan med en hund eller katt i knä, fast med en häst i knät ;-o men det kan jag ju aldrig med hästarna, så det här är MER än gott nog ;o)

Men det var som att de inte ens såg att det var nån fler på vägen, totalt  Nonchalerade.
Helt RÄTT,  =)  så fick de åka där bak. skotrar har ju inte företräde på vanlig väg nä ;O)

hoppas de inte gör så nån annan gång med andra hästar, då kan det ju bli kalabalik....

Vilken underbar tur vi hade iaf, helt lyrisk.

Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0