Julklapp på blogg?

som t o m kan nå mottagarens händer, bokstavligen talat, dvs inte bara i cyberspace =)

Man kan ju också dela med sig av kloka ord och goda råd bloggledes, men jag tänkte jag skulle fylla dagens julklappslucka med praktiska tips som inte kostar något alls och man kan göra sin egen värmande kuliga julklapp.

För det här har alla....

Så för er som har nytta av detta och inte redan kommit på det så kommer här några exempel:

Vad är detta??



Jo, gamla strumpor ;o) Som blir utmärkta handledsvärmare, när det glipar mellan jacka/tröja och vante. Eller i stallet när man måste ta av sig vantarna ibland för att få till saker, så kan man dra fram lite extra skydd ändå:



Det är inte bara praktiskt, det KAN vara rätt fint också, sött eller gulligt??



"låtsatströjärm" ;o)

Det sparar också kanterna på tröjorna. Jag märker det eftersom jag jobbar mycket med handlederna mot "skitiga" ytor, som tex hästpälsar =) Så här på vintern blir tröjärmarna väldigt skitiga fort och slitna, fast man skulle vilja använda sweatshirten en dag till innan man tvättar den. Kan ju inte tvätta överdragströjor varje dag ... :-P som sticker fram under jackan.

En favorit är den långa ridstrumpan, jätteskön på underarmen. Som benvärmare fast armvärmare.

Så, alla mina strumpor har ett andra liv... och den delen jag kapar bort, har också ett till liv, men hör hemma i avdelningen alternativa ryktlådan, som jag återkommer till. Kameran har bara jobbat inomhus idag. Stalljobb en annan dag. Det är mycket som har ett andra liv i min ryktlåda.






Kommentarer
Postat av: marie

fina roliga tips, en få tacke:)

2011-12-14 @ 08:49:46
URL: http://www.medieladan.se
Postat av: Ingela

kanske nåt även för filmare ja ;o)

2011-12-14 @ 18:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0