Många bäckar små

Tja, inför stundande flytt, (lilla fågeln ska flyga ut ur boet, här har jag bott längre än hemma hos mamma och pappa, sen 89-90 ;o) nostalgitankar kring mina endast 2 boställen hittills i mitt liv.

När jag var liten bodde jag vid Skiftesbäcken och närmaste "bäckgranne" hette Kvarndammsbäcken nån km bort, som båda rann ner här i Stödesjön.



Nu bor jag på Tegelbruksgatan och en bit upp i backen korsar den Kvarndammsvägen!
Så lustigt ...... inget nytt under solen.

Ja, en bäck finns det ju också även om den heter Sidsjöbäcken ;o) och en sjö, Sidsjön, låter nästan som Stödesjön =)



Men nu är det tänkt att det ska bli andra bäckar under broarna....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0