En dröm för barfotahästägare

Trollrik

Jag nämnde att hans hovar, bak speciellt, förtjänar att plåtas.
Han sköter dem alldeles ypperligt själv.

Fram behöver han dock hjälp ;o)

Jag minns inte riktigt när jag verkade dem ordentligt själv, men det var väl fram på vårkanten efter snön då de inte slits lika lätt.

Sen putsade jag dem litegrann några dagar efter att de kommit till sommarbetet och det var den 15 juni (sommarbete 10 juni)

Bilder från några dagar sen.





Har dragit några repor med kratsen för att få bort spån och dylikt efter nattens boxvistelse.

Den mörka hoven
och den ljusa hoven



Inte så lätt med kamera i en hand och hov i den andra ;o)



Och tvättad i morgondaggen



Nä, nu tröt tålamodet med att ha mig hängandes i haserna med en kamera inifrån stall och ut i hagen, därav lyckades jag inte få nån fin stillbild på hov nr 2 ute. Nu måste man få frukost ju!
I FRED



en gammal länk med gamla bilder från 2006

http://becausetrollrik.blogg.se/2009/december/svavel-och-foderrander.html

för den som ev intresserad






Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Drömhovar!

2011-08-09 @ 09:09:18
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Aragorn

Du är hovmästare! :-)

2011-08-12 @ 11:38:42
Postat av: Ingela

Ha Haa! skojigt ;o) men Trollrik ja!

2011-08-13 @ 10:17:30
Postat av: Gandalf

Jag ser att damen håller hov. :-)

2011-08-14 @ 15:26:58
Postat av: Ingela

Ja det kan man nog lugnt säga =)

2011-08-15 @ 00:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0