Hade velat filma den här behandlingen..

De här kombinerade djur och människa behandlingarna i olika konstellationer är oerhört spännande. Ibland kan det vara att en ägare får behandling, sen djuret. Ibland händer saker simultant med djur och ägare.
Och ibland behöver det inte vara en ägar-relation emellan utan bara som här; En katt (syrrans katt som är här på besök som nog inte undgåtts på bloggen)
som hjälper till, eller om man så vill .... tar för sig ;o) Jag har då inte sett maken till törstigare katt efteråt iallafall.

Sessan var med på en hel behandling. Flyttade sig på klienten vartefter behandlingen fortgick, gud va kul hon var.

Först hoppade hon upp vid huvudet där jag satt, och klev över halsen, började massera magen med framtassarna innan hon vände och lade sig på bröstkorgen och magen. Sessan är ju rätt stor så hon täcker en hel del...



Det hade varit väldigt kul att få fotografera/filma den här behandlingen. ;o)

När jag satte mig vid högra höften fortsatte Sessan vidare ner över den och sträckte ut sig på låret (efter en liten paus, jag vet inte om hon gick iväg nån minut för att dricka vatten emellan eller vad hon gjorde, men kom raskt tillbaka iallafall och placerades sig som sagt strategiskt. .)

Med tassarna nådde hon sen till knät vartefter jag fortsatte där.
Ner mot vristerna, ja då fortsatte Sessan också, hon kunde ju inte ligga på smalbenen och knäna så det fick ju bli emellan då.
Så låg hon i "koma" länge, hade väldigt mycket drömmar, ryckte i tassar klor, morrhår, öron och nos.
Sen flyttade jag mig till vänster sida, höft och knä, då vred hon på sig och virade tassarna runt vänster knä, och till slut sträckte hon ut sig så gott det gick. Sen utan att vi gjorde nåt som visade att det var klart, så satte hon sig upp och tittade ut lika simultant, Färdig!
Jag hann inte ens säga att det var avslutat och släppa händerna förrän hon satt sig upp, klarvaken nästintill.

Sen det roliga var att hon var superstörstig efteråt! När vi satt och drack varmt vatten kom hon till köket och drack ur vattenskålen 3!!! vändor, drack , gick ut en sväng kom tillbaka, ohj, jag var visst mer törstig, och drack jättemycket igen, och sen en tredje gång, och då kan det ju inte precis vara nån tillfällighet. Iallafall har inte jag märkt att hon druckit så mycket på samma gång?


fotnot: dagen efter, undrar om inte katten rensat magen.... luktar mycket sen hon varit på lådan....

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Hi hi så gulligt och så klokt av den!

Sv: Vi har vår samlingsplats, jag och mina 4-benta som vandrat vidare. Jag kallar och de kommer om de tycker att jag behöver dem. Det tog 6 månader innan de tyckte att Pepzi till slut var klar för den sista resan. <3

2011-04-28 @ 09:05:58
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0