Övat med Rosa idag

Det var kul, och hästarna skötte sig så bra de kunde i mina ögon, och var det nåt som inte gick "planenligt" så är det ju bara mig det beror på :o) Jag är ju den som mest behöver öva. Roligt iallafall att de är så olika.

Fick också mer grepp om det här med zonerna, från att först inte veta alls vad en zon är, till att veta att det finns 3 zoner, som jag babblat om i Elisabeths kommentarer , *flabb flabb* och kommenterat om zon 3 som att gå bakom hästen, som man ju tex gör när man kör. Så när Rosa i sitt senaste inlägg pratade om zon 5, undrade jag var i helsike den är ?!?!

Men nu fick jag klart för mig att enligt Parelli så finns det alltså 5 zoner. Det jag läste om 3 zoner var ju i Dansa med Hästar, när jag så duktigt skrev "att nu har jag läst på det här med zoner" hihi


Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0