Dags för hemtentamen på sista delen i basmedicin kurs - horsemanship

Senaste basmedicin (häst) delen tog upp t ex hovvård (fortsättning sen i våras och mer om foderränder =) , sadlar, träningsfysiologi (pulsträning och vad händer med puls på hästar) och beteende. Med föreläsare som representerade varje del. För beteendedelen var det en horsemanship tjej som skrivit flera böcker och har utbildningsmaterial både i bok och film. Hon heter Lisbeth Johnsson.

Den delen var väl det som intresserade mig mest om jag måste välja nåt att bli mest afascinerad av =) även om ALLT är tokintressant, man sitter som klistrad 3-4 dgr i sträck. NÅväl, när det kommer till avslutningstentamen så fick vi alltså välja ett av ämnena att fördjupa oss i och skriva en liten uppsats hemma om. Tidigare har vi haft skriftligt prov på plats men nu är träffarna slut så då får vi lämpligt nog göra hemma. Men blir ju lite mer jobb antar jag.

Det blir klurigt att välja en frågeställning som jag kan läsa in i litteratur, eftersom allt måste ju hänvisas till "populärvetenskaplig" litteratur. Vi får ju inte fantisera eller intervjua ihop nåt själva ;o)

Så vad ska man hitta på att göra en frågeställning om och vilket syfte .... Jag ska börja med att kika efter lite litteratur och få uppslag därifrån, så att man inte tar upp något som det inte finns skrivet om, då blir det mission impossible ;o) Tipsa gärna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0