Förbluffad - fortsättningen

forts.

På väg ut verkade Because vara sitt sävliga jag. En stalltjej frågade om det inte är besvärligt att gå ut med dem båda samtidigt, att de drar iväg med mig? Nä, och vänta ska du få se, sa jag, borta vid postlådan blir det nog ännu sävligare för Because om han inte vill längre.
Ibland kan det bli lite stökigt när de är i för olika tempo, en långt fram och en långt efter, att hålla reda på. Men de är otroligt fina på att synka ihop sig även när det händer saker. Behöver inte oroa sig utan tar man det bara lugnt så ordnar de resten.

Men fel hade jag om postlådan, där försvann sävlighetsmasken, idag var det full marsch framåt uppför backen när vi svängde ut på vägen. Långa vägvinnande kliv och Trollrik med sina korta snabba. Trollrik jätteglad att Because var på humör, så han inte behövde ha bromskloss bakom ;o)

Vi missade avfarten till masten och fortsatte framåt på byvägen. Träffade tjej med nykläckt i barnvagnen, och mina exemplariska gossar väntar fint, T O M TROLLRIK, och ställer sig hals om hals mitt på vägen och kliar varandra i en kvart medan vi pratade. Lika bra att ta vara på tiden, va. Det var som att de märkte att här är det ingen idé att börja dra i repskaften för att komma vidare, som det ofta brukar bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0