Liten historia om Because

På den tiden Because gick på travet och de enda gångerna jag träffade honom var tex på banan när han skulle starta, så övade jag in lyfta frambenet "tacka" för moroten, det lärde han sig fort. Vet inte om tränaren var så nöjd med mina små spektakel ;o) han såg inte så imponerad ut när jag visade honom vad "hans" häst lärt sig så snabbt, hihi .
Nästa gång jag träffade honom ett antal veckor senare så kunde han det. Då fick man ju göra sånt som man kan göra i boxen, var ju inte läge att sno hästen och gå ut å prova spatsera på stallbacken innan värmning, utan vi gjorde de övningar vi kunde på liten yta =) Blev till att lyfta, sträcka fram vacker tass =D. kul också att se att det inte övergick i nåt "krafsa med hoven".

Minns att jag drömde om att få ta hand om honom när hans karriär äntligen skulle vara över, men jag trodde det skulle vara flera år kvar, och så gick det fortare än jag räknat med och så stod jag där med en häst helt plötsligt, ooops hur gick det här till. Because visste nog hela tiden hur det låg till och planterade väl in sina planer i mitt huvud, han glömde dock att säga till tidsramen , lite mer tydligt, hoho




¨Vad sa du att du sa saru?????"




Åh, hm, ok, mmmmm jag känner ett minne här i läppen, plut plut, nåt om nån morotsövning ja, jo, det var väl ett av mina trix att få dig dit jag ville, vill jag minnas. Tänk att ni rara människor blir så imponerade av så enkla saker som att äta en morot och lyfta ett ben. ;o) Då är det roligt att få vara häst =D Leka leka, om så bara i en box. Men jag visste ju att det inte skulle bli så långvarigt så jag var som vanligt godmodig i vetskap om att det kommer andra tider ;o)


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Underbara bilder även av B. Vilken häst, vilket uttryck! Duktig fotograf som sagt.

2010-12-11 @ 07:47:13
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: ems

Händer denna underbara lördag då? :) kram

2010-12-11 @ 11:58:23
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: ems

va roligt med glöggfest :D

2010-12-11 @ 15:06:50
URL: http://bookofems.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Han är vacker.

Vad blev det för fel på honom när hans karriär tog slut?

2010-12-12 @ 08:09:54
URL: http://stallrosen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0