Omöjligt att hinna med =) Trollrik är en hippie, och Skattkistan byter skepnad

Det händer så mycket så jag har inte ens försökt att lägga in nåt om "livet" ;o)

Jag brukar ju inte göra det annars heller alltför ofta. Men nu tror jag det är på sin plats att göra en resumé.

För en månad sen flyttade hästarna, det gick jättebra. Hade tänkt lägga in bilder här på den flyttpromenaden till ett stall längre upp efter vägen. Men har inte hunnit ladda ur bilderna, som vanligt tar det månader för somliga, hihi.

Jag har ju lyckats med att få till ett videoinlägg under den här tiden iallafall!  *nöjd*

Sen gick mina två hästar i en hage och de andra två bredvid så de fick vänja sig. Innan vi släppte ihop. Efter ytterligare två veckor var det dags för en av de andra, ponnyn Pärla, att bytas ut mot islandshästen Silver, som kom igår. Och så var det hennes, Silvers, tur att gå i en separat hage med de andra runtom för att alla skulle vänja sig. Men idag rymde hon in till de andra och skötte det där själv. På egen risk.

Trollrik som haft Pärla som ett föl vid sidan tog sig nu an den nya lilla tjejen. Men hon får nog mest hålla sig i utkanten av flocken ändå innan hon är helt accepterad. Trollrik och Because verkar ha ett litet gott öga till henne, fast de inte känner sig redo att erkänna det riktigt än.


Trollrik är en hippie!
Trollrik är en häst man vill ha i alla flockar ;o) Han är den sammanlimmande länken, som vill vara kompis med alla, gnugga här och gnugga där. Peace! LÖÖÖVE! Understanding brothers and sisters...

Åtminstone är det så han fungerat de senaste tre flockkombinationerna han ingått i den senaste månaden ;o)

Han blev lite mallig när han fick den lilla Pärla som ett plåster.


Skattkistan
Man kan säga att hästarna kom till en skattkista, där Diamanten och Pärlan befann sig ;o)

Och jag som brukar kalla Trollrik för diamanten (hans vita fläck i pannan) eller Svarta pärlan ;o)

Kärt barn har många namn (Because' alla namn får jag rabbla en annan gång ;o)

Nu har det blivit ett nytt tema i skattkistan, om man tänker på att Diamond är en guldgosse, så matchar det ju bättre med Silver som nu gjort entré.

Slut på ordlekar gonatt

Ska bildliggöra detta lite bättre framöver





Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ser fram emot bilder :) Har du tid att ge Guldgossen en behandling så är du välkommen :)

2010-08-31 @ 21:53:36
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Maria

Har du flyttat hästarna upp till Pia? Hur kommer det sig?

2010-08-31 @ 22:22:22
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0