Snabba beslut

Jag hörde orden komma ur min mun och spärrade upp ögonen när jag hörde vad den sa!

skrev jag i förra inlägget.

Det kan man kalla ett snabbt beslut och kanske ogenomtänkt handling. Men bara för att det är snabba beslut och eventuellt "ogenomtänkt", behöver det inte alls vara något negativt. Ibland är det ju när vi börjar blanda in hjärnan och analyserar och ska vara  så "kloka" och förnuftiga som vi vrider och vänder så mycket så det till slut bara inte blir så bra, man önskar att man gjort som man tänkte från början, eller ;o)

Och bara för att det går snabbt behöver inte heller automatiskt innebära att det är Ogenomtänkt, det kan mycket väl i det fördolda vara mycket bearbetat fast vi inte förstått det medvetet själva.

Oavsett hur det ligger till är det iallafall spännande när det händer saker som man helt synligt verkar iscensätta själv, men det känns som det är något annat som har ett finger med i spelet och det inte är ens eget initiativ.

Ibland är det något som måste trixa lite extra med en för att lura en med på båten. Vem trodde jag att jag lurade när jag sa att jag bara skulle låna en extra box i NÅGRA MÅNADER, ha! Som blev till några år innan jag insåg att jag hade lurat mig själv tillräckligt länge. Dags att lägga korten på bordet. Nu har det gått 5 år ;o)


Kommentarer
Postat av: Aragorn

Kloka tankar.Det är en konst att snappa upp vad som kommer INNAN hjärnan blandar sig i.

2010-04-23 @ 18:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0