Frekvensmedicin- utvärdering 1 dag

Frekvensmedicin är läran om kroppens cellkommunikation samt en metod att använda kroppens informationsssystem för att läsa av och korrigera obalanser.

Varje cell har sin egen frekvens och ger ifrån sig en svag elektromagnetisk signal.
I en frisk vävnad kommunicerar alla celler med varandra.

Varje ämne har sin egen svängning, pendling eller vågrörelse, per sekund och mäts alltså i Herz.

Hjärnan avläser och tolkar dessa frekvenser. Om ett problem uppstår i kroppen ändras frekvensen i den påverkade vävnaden. Hjärnan får besked om en obalans som uppstått och börjar sända frekvenser till området. Dessa frekvenser sätter igång processer som ska korrigera obalanserna.

Och ibland kan man behöva hjälp med det utifrån. Det finns många sätt att hjälpa kroppen att stärka de processer som läker, utan att stoppa i sig artificiella ämnen som hämmar processerna och frekvenserna.


Jag fick rejäl träningsvärk i skuldrorna och lite i nacke. Känts hela natten och på morgonen. Ändå var jag mjukare i ryggen. Brukar knastra lite mer på morgonen. Träningsvärken försvann dock fort bara jag kom upp och rörde på mig, och drack vatten förstås, fast den varit rätt intensiv. Vaknade också kl. 2 och mådde lite kymigt. Kändes bättre efter ett besök på WC. Jag vaknar annars aldrig och brukar ligga still. Men nu fick jag ändra läge flera gånger för det blev lite jobbigt att vara still.

Hur går det till? Precis som när de mäter EKG och EEG får man ha elektroder och mätgrejer på händer, fötter och huvud, och vrister, handleder. Datorn läser av, cell för cell i organ och kropp. Så får man se resultat på skärmen med en bedömning hur nära frekvensen i din kropp är vad den borde vara optimalt. Sen får man se vilka områden man bör koncentrera sig på under frekvensbehandlingen. Mycket av det jag fick veta visste jag redan, så det stämde bra. T ex vet jag att mina ben känns olika, dvs har olika cirkulation. Och det visade datorn tydligt. Vänster ben är mer belastat. Så det fick sig en omgång ;o) Och axlar nacke. Och en del organ. Bland annat mage.

Min stora last är ju bröd , dvs vetemjöl ingår i det mesta. Det ska jag inte äta, som tur är har jag iallafall för längesen slutat med mjölk, annars hade det varit mycket värre garanterat. Det är inte heller första gången jag får höra detta, man behöver banka in en del grejer ;o)
Men jag blir iallafall lite peppad nu att skärpa mig med mjölmaten ;o) Så får vi se om det blir nån skillnad, men det vet jag ju att det blir.







Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Så intressant, måste få prata med dig in real life snart känner jag Kram

2009-10-22 @ 06:30:53
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Så intressant, måste få prata med dig in real life snart känner jag Kram

2009-10-22 @ 06:31:33
URL: http://eharstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0