Fråga så får du svar

I universum värderas inget som viktigare än nåt annat. En fråga som vi kanske skulle tycka vore en liten fråga eller detalj, får lika mycket uppmärksamhet som en som vi kanske skulle tycka vore en stor grej ;o) För man vet aldrig heller vad som kommer att växa mest, som ringar på vatten...

Och om vi frågar får vi svar, om vi är öppna för att uppfatta de svar vi får. Ju oftare vi prövar oss fram och använder oss av att lyssna, ju snabbare kommer svaren eller ju tydligare blir dem.

Som t ex idag, inget speciellt märkvärdigt kan man tycka som hände, men jag väljer att göra det märkvärdigt därför att då uppskattar jag det som små mirakel och får uppleva dem oftare. Så fungerar det.

Livet är så himla roligt när man gör det märkvärdigt , magiskt och spännande.

Jag sitter ute och myser i solen och har bestämt mig för att äntligen gå ner och köpa nya joggingskor den här veckan, de andra är två år gamla och trasiga överallt, duger knappt som stallskor ;o)

Frågan är bara när jag ska ta mig i kragen att gå ner på stan. Jag drar mig alltid för när jag har ärenden in till centrum....
Jag kanske ska ta och göra det nu direkt så är det gjort, men näe, det känns inte tillräckligt lockande. Jag tar det imorgon när jag är ledig.... fast, hm, på fredag ska jag ju ändå vara ner på stan under dagen, jag tar det då . Det löser sig. OCH så piper mobilen! ett sms: Med reklam från Team Sportia. "Tjuvstarta rean torsdag kl. 9 osv ..."

Aha, ok, jag tar det självklart som ett tecken att det är DÅ det SKA HÄNDA! =D
Jag ska införskaffa de nya jogginsskorna imorgon bitti. Eller vad det nu är som ska hända...

Nu är det ju så att det blir inte alltid som man tror. Har jag märkt. Det gör att när jag får såna här infall, så blir jag alltid extra nyfiken och tycker det ska bli spännande.... för ofta är det inte bara de där skorna som är poängen. Kanske kommer jag träffa nån speciell person där eller under vägen, eller så är det nåt helt annat som egentligen eller OCKSÅ ska komma i min ägo. Man får vara öppen för alla alternativ, hur skojigt det än kan låta.

Vad det än är, så kommer jag att veta nåt iallafall det när det är så dags. Jag ska börja med att göra som jag blivit "tillsagd" av försynen ;o) Så får vi se vad som händer sen. Det är när man följer såna impulser som flödet håller sig levande och blir starkare och  klarare ! Och jag är verkligen inne i ett flyt nu, så jag tackar hejvilt och följer strömmen för att inte stoppa den.

Och man ska inte nonchalera att man i vår värld kanske ibland tycker att det är en banal grej. Allt är stora mysterier i min värld, hihihhihihi som ska utforskas.

Och hur som helst, om inte annat har detta gjort att jag nu FAKTISKT ser fram emot att åka ner på stan imorgon bitti. Alltid positivt.
Jag brukar grina illa titt som tätt om jag hamnar för nära diverse köpcentran eller shoppingnystan eller bara folkmyller, som det ju finns risk för om man närmar sig stadskärnor och diverse folkliga ställen, hihihi


Vi får se hur dagen slutar som sagt. Vad jag vet nu så verkar det bli sommardans på ånäsparken imorgon kväll också, ännu ett folkgytter, men av en sort som jag gillar  ;o)

Gonatt Universum!







Kommentarer
Postat av: Gandalf

Så sant så!

2009-06-25 @ 22:29:22
Postat av: Bilbo

hehe

2009-06-25 @ 23:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0