Den kraniella dansen - i den rätta midsommartid

.. får vi bland annat lära oss när vi håller på med kraniosakral utbildning.

De som också går vet vad det är, ni kanske har mer behållning av detta inlägg isåfall får det vara en speciell hälsning till alla KS:are, då finns en del igenkänningsfaktorer ;o)

Till er andra får det vara en speciell midsommarnattshälsning!

Annars kanske det verkar märkligt vad som är så lustigt med just detta? Hade jag läst den här boken i fjol hade jag nog läst just detta avsnitt lite annorlunda än vad jag gör nu =)

Det är hur som helst ett passande inlägg med lite dans i midsommartid? Kanske runt stången kring Midnatt rent av !!!! hihihihi om man läser tipset nedan:

(och idag, den 21a är faktiskt "den rätta" midsommarafton, men 1953 ändrades det så att vi numera firar midsommar på "helgen" för att det inte ska försvinna arbetsdagar, fick jag höra. Vi får se när vi börjar fira julafton på en lördag också? Inte bra att vara ledig för mycket ...)


"Wicca lärde Brida att dansa. Hon sa att hon måste röra sin kropp efter världens ljud, efter vibrationen som alltid fanns där. Det handlade inte om någon speciell teknik - det räckte med att göra det som just föll henne in. Ändå tog det Brida en viss tid att vänja sig vid att agera och dansa utan logik."

och följande är intressant! :   ;o)

"Hon hade nästan hunnit vänja sig vid att röra på sin kropp efter den märkliga vibrationen som var lättast att uppfatta om natten - eller på tysta platser. Wicca hade sagt att när man dansade till världens musik anpassade sig själen bättre till kroppen och spänningarna lättade. Brida började märka hur människorna rörde sig på gatan utan att veta hur de skulle hålla händerna och utan att röra på höfterna och axlarna. Hon fick lust att lära alla människor att världen spelade en melodi; om de bara dansade lite till den musiken och lät kroppen röra sig utan någon logik i ett par minuter om dagen, skulle de må betydligt bättre."


Detta är alltså ur Paulo Coehlos bok Brida. I hans förra bok Häxan från Portobello, visar han också på vikten att kunna dansa ur takt eller orytmiskt, inte till "den vanliga musiken". Och hur svårt det kan vara eller att det finns ovilja mot det. Förklaringen här ovan att man dansar till synes utan nån logik är kanske lite bättre beskrivning?

Det är ju också intressant att jag läser den här boken just nu .... såklart.... ingen tillfällighet. Det brukar också hända lustiga och märkliga saker medan jag läser speciella böcker. Mer om det i nästa inlägg.
Jag verkar ibland leva mig in i böckerna i förväg. Imorse var det väldigt tydligt, att jag först ("ovetandes") agerar ut det som jag sen läser i nästa kapitel!! hihi. Himmel vad man kan ha roligt åt sig själv!
Exempel på detta alltså nästa gång =0)

Hur läser ni själva böcker???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0