Att välja rätt tillfälle!

för det som ändå måste ske.

Läste Elisabeths inlägg om att visa uppskattning och hennes upplevels om att få svar på tal, som jag formulerar det, inspirerade mig till att skriva detta inlägg ;o)

http://eharstrom.blogspot.com/2009/07/everyone-wants-to-be-appreciated.html


Nu ska jag hem och tacka min föräldrar som tagit hand om min bil flera dagar när den pajade, och byta tillbaka bil. Tur jag kan göra nåt i gengäld och ta hand om hunden till veckan när de åker bort ......

Känns lite konstigt bara att jag genom min bil tog emot deras tack för min hjälp till veckan, i förskott :-o Rörigt va hihi. Hönan och ägget???? tjänster och gentjänster =D

Sanningen är att under middagen hos dem pratade vi om det halsband jag hade på mig, jag sa att jag hade fått det som tack senast jag var hundvakt åt en annan familj.
Oj, sa mamma på skämt, hur ska vi kunna bräcka det! Nu när du ska ha hand om Tello? ;o)

När det var dags att åka hem igen efter middagen, så hände det, bilen pajade och kom ingenstans ...min alltså. Det blev till att åka mammas bil hem som fick vara stand by under veckan, och för att göra en lång historia kort är nu min Räsermyran åtgärdad så jag ska åka hem och switcha.

Men som jag skrev till mamma, jag har svårt att bli arg på Räsermyran för jag visste det var på gång, och hon kunde inte ha valt ett bättre tillfälle att paja, där hjälp och ersättare fanns till hands. Hon kunde pajat antingen på vättaberget dan innan eller ute i skogen i midälva på samma förmiddag. Lustiga saker inträffar... =)

Särskilt som felet hade med bromsar att göra, även om jag hade fått loss det, (omöjligt iofs) så hade jag inte velat åka nerför Vättaberget utan broms och handbroms   :-O

Kommentarer
Postat av: Hägge

Jaså, du har också varit på Vättaberget, vi var där förra veckan å fikade - MUMS!



Hoppas RMY mår bra nu igen.

2009-07-13 @ 19:55:56
URL: http://haggstroms.se
Postat av: jenny

Ja det är Carina som tagit min profilbild :) Kika på hennes gamla hemsida om det finns kvar! "kommunikation, bild och grafik".. någonting..

2009-07-13 @ 20:09:00
URL: http://jennybloggjenny.blogspot.com
Postat av: Mamma

Vi bräckte halsbandet med en salladskniv i plast!! ;-) Tack för hjälpen

2009-07-23 @ 12:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0