Symmetri, med syfte att uttrycka hälsa

Att vara en person vars syfte är att allt runtomkring ska vara fri att uttrycka hälsa.

Vi har alla hälsa i oss. Det är formen för uttryckandet (inte innehållet) av rörelsemönstret som påverkar om vi uttrycker hälsa eller "hälsa ur balans"/ohälsa.
När rörelsemönstret är fritt att uttrycka hälsa är det genom att vara i sin originalrörelse. Symmetrisk, naturen gillar en viss symmetri.

Vi kan alltid få fram hälsa hos en person vi möter, eller hos oss själva, genom att vara närvarande. Genom medveten närvaro och fokus kommer hälsa. 

Varje dag är det färskvara att observera och känna vilka tankemönster finns inom mig. 

Vad har jag för verbalt språk, det avspeglar vilket rörelsemönster jag har inom mig, vilka emotionella upplevelser och tankemönster jag har.

Allt liv är rörelse. Vilken rörelse är i mig idag?


     



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0