Numerologi för djur!

Jag har roat mig med att räkna ut lite siffror för mina omslagspojkar. Ni kan själva bedöma hur nära beskrivningarna landar? En del av er känner ju djuren ifråga, annars kan mina gamla beskrivningar kanske ge en vägledning.

I mitt allra första inlägg på den här bloggen för mer än 1,5 år sen , skrev jag två korta presentationer av Because och Trollrik som löd så här:

Presentation


Because är ett mycket personligt, trevligt och underhållande varmblod med mycket humor och egna åsikter. Han är född -93. Ingen lämnar honom utan ett skratt eller flin på läpparna efter besöket.

Trollrik är en otroligt charmig och ambitiös kallblodskille som hunnit bli 17 år. Han gör praktiskt taget ingen fluga förnär, bara han får vara med och göra saker hela tiden, och vara till lags, annars blir han olycklig och kanske stressad. Mycket generös och ödmjuk som bjussar på allt bara han får chansen.


Min lilla analys ur Glynis Mc Cants bok Numerologi låter så här:

Because är en 2:a i totaljag. Totaljaget går också att bryta ner till ett själstal (inre) och ett personlighetstal (yttre).

Djur med totaljag 2: De är kärleksfulla, tillgivna och mycket lojala. Ett sådant djur kan verkligen bli din bästa vän. Det kommer också instinktivt veta när du är ledsen och försöka trösta dig.

Det lät rätt likt det jag skrev om att ingen lämnar honom utan ett leende på läpparna! ;o) hihihi

En annan lustig poäng i kråksången är att jag själv också är en 2a, så visst passar vi ihop, hehehe =)

Då övergår vi till Trollrik som är en 7:a (vilket lustigt nog är samma som Micke, som också är en 7a!......)

Djur med totaljag 7: Det här är vanligtvis ett fridsamt och kärleksfullt djur, som behöver gott om utrymme och ibland kan drabbas av humörsvängningar.

Jag kan inte annat än instämma, en mycket kärleksfull kille, dock med humör, han visar både glädje när han kastar med huvud och man och hoppar och brallar i frihet, och när han är ledsen och besviken, misstänksam eller lite sur. Han har så många miner.
Frihet är dock ett nyckelord, för av mina två hästar är det Trollrik som är den som behöver just gott om utrymme och helst skulle vilja vara ute med mycket space jämt, medan Because är nöjd med att så inne på mindre yta, hellre än att vara ute där det ibland kan vara obekvämt jobbigt ;o)

Det var inte så lång beskrivning av 7an, så jag tog och tittade även på deras själstal och personlighetstal som jag nämnde i början. Men då får vi hålla till godo med beskrivningar i "mänskliga kostymer".

Personlighetstal: Det här är den bild utomstående får av dig:

Because är en 6a: Sexan framstår som vänlig och ansvarsfull - en person som tar god hand om andra- en naturlig fostrare. Andra känner sig trygga hos sexan och den får ofta rollen som "förälder". (ja, vad ska man inte säga om "farbror BeCause", han är min guru ;o) Som sexa har du en karismatisk personlighet och passerar aldrig obemärkt. Andra människor dras till dig.

Trollrik är en 1:a. Får jag påminna om hans långa fina karriär med mycket insprungna pengar, visserligen var han ofta 2a men visst segrade han en del också. Och han vill gärna dra iväg när hans tävlingsinstinkt vaknar även på gamla dar ...
Utomstående ser ettan som en självständig, (nja.... men vänta tills ni läser insidan...) initiativrik, (OOOOHJAAA! puh ;o) person, en som är på väg nånstans. Siffran 1 förkroppsligar handling, styrka och makt. Den lyser fram i allt hon eller han gör och jag påminns om texten i en underbar sång: "Vill alla ta ett steg tillbaka och låta vinnaren ta täten." Det är inte så att ettan tror sig vara bättre än alla andra, men den måste ta täten. Det är din födslorätt.



Själstal: Är ett subtilt tal - vi ser det inte alltid ta sig något yttre uttryck hos oss själva eller andra. Om vi lever i strid med vårt själstal kommer vi däremot att märka det i form av känslor av sorg och otillfredsställelse. Detta är skälet till att det är så viktigt att studera detta tal.

Because är som de flesta vet, en livsnjutare, gärna med lite humor om humÖret är på det viset.
Hans själstal är 5.
Med 5 som själstal är man tillfredsställd när man har friheten att komma och gå som man vill, när man kan resa och blottlägga all världens mysterier, när man är på en fantastisk restaurang, ett hotell eller en fest och njuter av livet.

Because reser mycket, inte som förr på travbanorna ;o) numera är det mest inombords, där han löser världens gåtor i sin skepnad som Master BeYoda, förstås !

Trollriks själstal är 6
Med 6 som själstal är jag tillfredsställd när jag har barn eller driver ett eget företag och har stort ansvar. När andra människor ser upp till mig och bekräftar mitt hårda arbete. När jag känner mig behövd och uppskattad av mina närstående.

I mina tidiga beskrivning skrev jag just att Trollrik är ambitiös som gärna vill vara med andra och göra saker, som det också stod i personligehtstalet - 1an förkroppsligar handling....


Ja, det finns många roliga personligheter, är det nån som har en totaljag 8a tro, de tycker jag är så roliga, det ligger nära att tänka sig en katt i en så roll, kräsen, bara det bästa duger ......

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt! Den boken kan jag tänka mig att läsa . E

2008-11-14 @ 09:50:56
Postat av: Ingela

Du kan få låna den sen vid tillfälle! Jag testar med två andra fuxar jag känner, med din , även om de är ston och kanske har ännu mer humör än din?, Fuxar allihopa, och lustigt nog har de alla exakt samma siffror! Ni kan nog ha en del gemensamt kanske. Siffrorna är 4 och 8, tillsammans blir det totaljag 12 = 1+2 = 3. Treor alltså, spexare .... hum. Jag kan skriva den korta ytliga beskrivningen av trean också? =0)

2008-11-14 @ 17:30:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0