Lite nostalgi! Det här var i december för

en herrans massa år sen ....? Det var på Nolbytiden, alltså på 1900 talet =0)
Tänk då var Because ca 6-7 år bara snuttisen, nu är han 15.




25 december ja. Sedär, vi höll på att spara ut "trav"nacken. Efter det rakade jag bara några cm bakom öronen för nackbandet. Men nu har jag låtit allt växa ut. Man behöver inte raka för några remmar har jag märkt. Det är väl inget som trasslar där uppe. Och mycket finare blire =0)

..blank sadel också ...det var då det ;o) Samma vojlock också fortfarande, här byts och slits visst inga grejer alls , hahaha

Mage hade han redan då, och då var det inte nån fri tillgång till hö ute på dagarna som gällde. Bara hö inne i boxen, huga .... Iofs var dagarna ute inte så långa. I såna stall går ju hästarna in kring 16-tiden och gör kväll.
Mycket har ju  också förändrats, FRÅN TOPP TILL TÅ!      hahahah vad jag fick till det, men det stämmer ju bokstavligen hihihihi

Men minst en sak till är också DENSAMMA - lika go nu som då ......... GOnatt

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Han har haft tur den hästen !



/Elisabeth

2008-11-27 @ 16:09:53
Postat av: Ingela

Jo, det får jag väl hålla med om, det är han värd, man gör så gott man kan ;o) Det blev ju inte så många slitiga år på travet för honom trots allt även om det blev några, som jag ville kompensera honom för och få ett annat liv särskilt i början. Nu har jag väl gottgjort de åren för honom, hihihi. Nu siktar vi bara på att bli supergamla, så får vi se om det lyckas?

2008-11-28 @ 18:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0