Någon ville att jag skulle ta upp tråden igen, om frihet som också ledde till syfte

För drygt ett år sen köpte jag en bok som jag nämnde här.
Intuitionsåldern, en snabb utveckling. Inget går snabbare än våra egna vibrationer
Frekvens, kraften i din personliga vibration
 
Hade bläddrat lite lätt i den, men sen gick allt Så snabbt i min HEMfrekvens ;o) så alla mina hem byttes ut =)
 
men häromkvällen blev det att jag läste mer, och naturligtvis handlade det jag slog upp, om just det jag funderat kring, nämligen "frihet", som Muffis gärna illustrerar.
 
Först och främst lärde hon mig att byta ut ordet vild mot fri, vilket jag tacksamt tar emot. För att komma på ett bättre spår. ;o) 
Det är så härligt att se hur hon förvaltar sin frihet, och lära ut olika sätt att se på frihet. Jag kan inte tvinga henne till nånting. När det gäller hästarna säger man visst att man inte kan tvinga en häst att göra nåt den inte vill. Men ibland undrar man ju om den vill det själv eller om den lärt sig .... att tycka om saker. Efter alla år hos människorna. Precis som vi får lära oss (och bli beroende av) t ex kaffe, som vi sen gillar som vuxna. Frågar man många barn, eller oss själva som barn, så gillade man det (först) inte lika mycket då ...
 
Muffis har inte varit lika länge i vårt sällskap, så jag gissar att hon kanske ännu inte är lika färgad åtminstone som mina hästar, så därför kan jag se lite mer klart, det jag ser i henne?
 
Jag har försökt skriva några inlägg om detta, men jag hittar alltid andra som beskriver saker jag tänker på, mycket bättre!
 
Och när jag läste boken ovan så hamnade jag i ett stycke som kunde säga mycket mer på några rader, än jag kunnat klämma ur mig själv ;o)
 
Jag måste bara citera dem här:
(kommer!)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0