Att identifiera sig med en polaritet

"Det som håller oss kvar i illusionen mer än någonting annat är vår identifiering med polaritet. Matrisens själva existens är beroende av dualiteten, vilken delar upp Enhet, åtminstone i vår verklighetsuppfattning, och skapar polerna mellan vilka världen av vibrationer kan ge resonans. Det här kan ses i dna med dess två spiraler och i de två hjärnhalvorna. Överallt ser du polariteterna av ljus och mörker, negativt och positivt, vänster och höger, manligt och kvinnligt, rätt och fel, bra och dåligt, för och emot. Hela den här verkligheten är baserad på polaritet. När vi accepterar det här som verkligt, och att det är det vi är, kopplar vi bort oss från medvetenheten om det Enda i medvetande om sig själv. Det finns inga polariteter i Enhet och därför ingen vibration. Det finns bara ett Enda och det har inget som det kan vara i resonans med.

Oändligt medvetande som gör observationer genom ett kvinnligt hologram gör dig inte till kvinna. Det är programmet som gör det. Du kan identifiera dig med att vara ett Oändligt medvetande som har en upplevelse utan att falla i fällan att du är din kropp eller din upplevelse. För matrisen är kvinnor som kämpar för sina rättigheter lika viktiga som män som försöker förneka dem det därför att det skapar polaritet. Vänstern inom politiken är lika viktig som högern av samma anledning osv.

Om vi identifierar oss med en polaritet skapar vi den andra. En tro på "ljuset" innebär att du måste tro på "mörkret" annars skulle du inte behöva kalla det "ljuset". Det skulle bara vara, ingen beteckning är nödvändig. Om du tror på det positiva måste du skapa illusionen av det negativa annars skulle du inte behöva använda ordet positiv. En tro på Gud skapar polariteten Djävulen. Det finns ingen Gud och det finns ingen Djävul därför att detta är sinnets illusioner. Men om du tror på och identifierar dig med någon av dem skapar du den andra.

När du kämpar mot mörkret skapar du det genom att tro på det. Många new age-anhängare har sagt till mig under åren att jag måste skydda mig mot mörka krafter och detta inbegriper vanligen någon ritual eller att be "ljuset" om hjälp. Det här är sådan smörja. Varför behöver jag skydda mig själv från en illusion? Genom att tro att jag behöver försvara mig själv mot attacker från "mörkret" skapar jag mörkret i min illusoriska verklighet och ger det makt över mig. Jag säger till rna  (min ant. läs förklaring om rna och dna vid ett annat tillfälle) att läsa den "fysiska" verkligheten på det sättet.

Det du kämpar mot blir du, något som vi kan se genom det sätt som till synes motsatta grupper kopierar attityderna, beteendet och metoderna hos de andra. Resonansen mellan dem matar de båda "sidorna" med samma blåkopia. De är olika poler men har samma resonans. Det här är anledningen till att synbarligen "motsatta" ytterligheter har samma reaktioner, attityder och metoder.

Polariteterna ligger bakom den så kallade "lagen" om orsak och verkan, vilket inte är någonting annat än "lagen" om reaktion. Den är inte en "lag", utan ett program.

När Matrisen och dess mjukvara anstiftar någonting som till exempel ett krig eller något annat kontroversiellt, vet de att reaktionen kommer att skapa en polaritet - i det här fallet anti-krig - och de känslor som är inblandade blir trålade som en energikälla. Det är problem-reaktion-absorption. Många miljoner genuina människor som vill stoppa krig och orättvisor har blivit fångade av Matrisen via illusionen av att kämpa mot något. Att kämpa för frihet är att vara i resonans med dess pol, kämpa för att undertrycka; och att kämpa i alla former är ett vibrationsmässigt lågt tillstånd. Jag älskar det där om att kämpa för fred. Vilket häpnadsväckande självbedrägeri det är.

Att göra det du vet att du gör ska inte blandas ihop med att kämpa för vad du tror vara rätt.
Det är ett totalt annorlunda medvetandetillstånd som inte identifierar sig med att vara på en "sida" och som därmed inte involverar polaritet. Det bara är.
Reaktionen är kraften bakom önskan att vilja hämnas och ingenting skapar polaritet mer effektivt än det. Man säger, bli inte arg, bli kvitt, men vad vi egentligen behöver göra är att bli medvetna.

Det här leder mig in på något som jag vet de flesta människor kommer att tycka är ytterst svårt att förstå och återigen finns det inte ord som till fullo kan förmedla det jag menar. Om du tyckte att "sluta tänka" var tillräckligt konstigt, lyssna då på det här. För att verkligen medvetet sammankoppla oss med det "Enda" behöver vi sluta göra val, sluta försöka ändra på någonting och inte ha någon känsla av syfte. Va? Jag vet, men lyssna:

Att vara utan syfte innebär inte att sitta ned och inte göra någonting,

Syfte, till vilken nytta?

Vetandet vet, det behöver inte välja från möjligheter.

Mind is fighting mind, Conscioussness is not fighting

You cannot solve the problems with the level of consciousness that created them.

En annan gång mer om vibrationer, lågfrekvent och högfrekvent, från t ex den japanske forskaren Masaru Emoto,
och dna/rna.

När vi verkar i det högfrekventa tillståndet är vi inte lika påverkade av det lågfrekventa bombardemanget i vår miljö.

Utvecklingen av alternativa och komplementära behandlingsmetoder (för att återbalansera energiflöden och kommunikation mellan rna/dna t ex) är inte i sig ett självändamål. De är språngbrädor till insikten att vi kan använda vårt medvetande för att hela oss själva.


Kommentarer
Postat av: Ingela

test

♡ ♥ ツ ☺

fet text



testar att formatera kommentar! det gick!?!

2012-03-14 @ 11:01:42
Postat av: Ingela

KUL !

2012-03-14 @ 11:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0