Vetandet vet, det behöver inte välja från möjligheter.

Fortsättning på vårens föreläsning


"När jag började min resa hade jag ett syfte och det definierade mig. Jag var en sökare efter sanning som ville varna människor för vad som hände. Jag gjorde det jag gjorde med ett syfte. Inte längre. Jag har inget syfte med det jag gör och det är ett totalt annorlunda tillstånd av varande som måste upplevas för att förstås. Jag skrev inte den här boken i syfte att varna människor, ändra på människor eller ändra på någonting. Jag bara skrev den.

Orden bara är, boken bara är, Inom "är" ligger syfte och inget syfte - det Enda. När vi gör val utifrån sinnet eller känslorna strävar vi efter att uppnå ett syfte. Jag valde inte att skriva den här boken. Det finns ingen tidpunkt när jag tog beslutet att börja skriva - det bara hände, inget val var nödvändigt. När vi gör ett val kring något använder vi sinnet eller känslorna och skapar en polaritet med andra möjliga val.

Det vi kallar "skuld" är resonansen mellan gjorda val och val som kunde ha gjorts. När du inte gör val finns det inga polariteter. Att välja är att välja ut och vi gör det genom att tänka, vilket är programmet. När vi är i ett tillstånd av vetande finns det inga val att göra eftersom vi inte står inför några alternativ. Vetandet vet, det behöver inte välja från möjligheter."


Mind is fighting mind, Consciouns / Conscioussness is not fighting  (sinnet - medvetandet)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0