Sagt och sånt

Tankar man en bil med fel bränsle och den sen får fel i systemet, vet alla direkt varför det blev så. Bensin i en dieselbil, nä.

Vad tankar vi oss själva med, och är det konstigt att vi inte är helt friska?

Skrivet av sannaehdin:

Socker är gift

************************

Har just fått en väldigt intressant artikel om sköldkörteln och en massa annat.

Lägger ut några citat ur den. Naturmedicin & Hälsa.

Jag var bl.a. väldigt gammal när jag började få kläm på vad menscykeln är och hur den ska fungera... Typ så gammal att jag vågar inte avslöja det ;o) 21 dagar, vadå?

Pö om pö har jag fått fler och fler pusselbitar.

Och den senaste kom i veckan =)

"Om en kvinna har en menscykel som är längre än 28 dgr så är kvinnans progesteron för lågt i förhållande till östrogen."

...aha... jag trodde det var normalt när jag var yngre ;o)

"Med tanke på dagens allt högre östrogenhalter, så kan östrogenhalten ligga markant högre. En oroväckande utveckling är naturens ökade östrogenhalter.

I forskning påvisas att ökat östrogen bidrar till allt fler arter påverkas, genom att det exempelvis föds större större andel honor.

Förr i tiden lades slam ut på våra åkrar. I det slammet fanns xenoöstrogener från t ex kadmium. Xenoöstrogener innebär ökad mängd östrogener, vilket innebär en minskad andel progesteron."

******************

Fluor, kadmium och dess inverkan på sköldkörteln

Ett litet barn kan bli dödsjukt och avlida av nervskador från det fluor som finns i endast en 1/2 tandkrämstub. Fluor tillhör gaser, med atomnummer 9. Gasen är mycket giftig.

Bromider, fluor och klor kan slåss om platsen i sköldkörtelns hormon. Enkelt förklarat så tar fluor och klor över den plats som jodet ska ha, vilket innebär att T3-hormonet innehåller 3 kloratomer, istället för 3 jodatomer. Kroppen märker inte skillnad på detta och använder det som ett T3-hormon med med följd att det inte är verksamt i cellen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0