Illusionen


Föreläsning

När du väl inser att världen är illusion och kroppen är ett mjukvaruprogram som är programmerat till att snärja medvetandet, kan du leka med verkligheten och ha kul med den =)



"Jag har många gånger fått frågan om det är möjligt att tjäna pengar eller följa den här eller den där karriären utan att bli fångad i spelet. Ja, det är det, så länge som du vet att det är ett spel och inte verkligt - fast när du väl får tillgång till medvetandet ser du hela den här "karriär"- fixeringen i ett nytt ljus. Jag säger inte att människor borde sitta på en bergstopp och varje dag fundera på Enhetens natur. Illusioner kontrollerar oss när vi tror de är verkliga och att veta att de är illusioner är att bryta den kontrollen. Som jag visade med de subliminala annonserna i Tales from the loop, när du väl kan se manipulationen slutar den att ha effekt.



När du tittar på ett subliminalt budskap i en bild kan den tala till ditt undermedvetna utan att du är medveten om dess existens. Men när det dolda budskapet pekas ut ser du det klart varje gång du tittar. Illusionen är på det sättet.

Jag ska ge ett exempel på vad jag menar med att leka med spelet eller att bli fångad av det.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hellu!

Har en kompis som söker en trevlig häst att ta på långtidsfoder, om du vet av nåt så hör gärna av dig!

Hästen ska vara snäll, pålitlig, trafiksäker i första hand.

Skall användas till skogsridning, träna dressyr och lättare hoppning.

Gör inget om den inte är helt utbildad, bara den är trygg.

2011-05-26 @ 16:00:19
URL: http://sartorius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0