Ingenstans, NU och HÄR

Märkligt vad jag blev tvungen att dra ut en bok ur hyllan. Stannade helt sonika upp i städningen och bara sträckte mig efter den.
Jag trodde dessutom det var en annan bok än det var, men läste på baksidan att huvudpersonen inte hette Kantu som jag trodde, utan Tasha. Hm, vad är det här för bok, den har jag glömt.

Vad ska jag då med den till eftersom jag fastnade här. Bläddrade igenom den för att känna igen nån handling, jo, det började komma tillbaka. Kom på att de var nåt trevligt avsnitt citat som jag nog drogs till, men vad det skulle vara och VAR kunde jag inte komma på. Hur skulle jag hitta ut nåt speciellt ur hela boken. Fick svaret: Kolla de allra sista orden i slutet av boken.

OK, bläddrade snabbt längst bak, inte mindes jag hur den slutade, men där kom det! Läckert, så! var det:

"Detta är ett lämpligt tillfälle att ta reda på det. Jag vet inte vart vi är på väg, vi båda. Som jag redan sagt är jag inte särskilt bra på relationer, men jag är villig att sätta min självbild på spel."
Tasha skrattade. "Låt oss gå till Ingenstans. Låt oss gå tillsammans."
Och Ian sa: "Tasha, en klok person sa en gång till mig att när man vågar gå till Ingenstans (Nowhere) är möjligheten stor att man stöter på nu och här (now och here)."

Tasha såg på honom och sa: "Så vackert."
"Som du", sa Ian.


Mer om boken:
Vindens tid är en vackert berättad historia full av livsvisdom.
Vindens tid är skriven i romanform men har ett viktigt budskap. Genom att leva fria skänker vi värdighet, vänlighet och skönhet till vår jord. Boken ger dig svar på livets hemligheter och lär dig den svåra konsten att vara människa bland människor. Vindens tid hjälper dig att gå vidare på vägen mot din egen själs befrielse och lycka.
Ronit Galapo

Redan som barn kan den vackra Tasha tala med både andra och djur. Som tioåring förvisas hon av sitt folk, och tillsammans med sin gudfar och läromästare Ceyon ger hon sig iväg för att leta efter den totala friheten och lyckan. På sin väg möter hon gåtfulla människor, som fångar hennes hjärta, men också ondskan i olika former.


I slutet av boken görs en redogörelse för de fyra makterna.

Några ord från författaren:

"En bok som påträffades för inte så länge sedan sprider lite ljus över makterna. Dess titel är "The book of powers -The nature of all things.
Här följer några avsnitt ur denna bok. Det förefaller vara första gången på mycket länge som någon för fram den i ljuset."

Makterna är:

Ordets makt

Intentionens makt

Suveränitetens makt

Hjärtats makt



mer om det framöver

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0