I stallet, nöjda hästar efter ridtur



Det var inte igår.... som vi tog en ridtur och BÅDA hästarna reds. Det fick bli jag på Trollrik barbacka och Lovisa med sadel på Because.
Jo förresten, det VAR ju faktiskt igår ;o) när jag tänker efter. En tur på skogsvägar i nära en timme. Minns inte vilket år det var vi gjorde det sist.

Har förresten upptäckt att tränsen inte passar längre, huvudena har expanderat märkbart, ett träns passar inte hur jag än länger sidostyckena, måste köpa nya. hur gick det till. Och det jag använder mest fick jag länga rejält för att Because skulle komma i. Tror t o m 3 hål.. många cm. Jag fick ta grimman på Trollrik, det brukar jag ju göra ändå...

Blev varse att jag skulle kolla det när en hästägare råkade ut för samma sak efter att hennes häst fått första behandlingen. 4 dagar senare skulle hon köra för första gången och huvudlaget passade inte alls. Huvudet hade expanderat, käken och nacken hade släppt på komprimering, så att bettet fick inte alls plats i munnen längre. Fick länga hål på båda sidorna.

Har hjälp i stallet ... MYCKET trevligt


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Pojken träffade jag igår, kan rapportera att han är mycket glad och stolt för att att han får rida. Han tycker att du har alldeles särskilt fina hästar.



2011-08-15 @ 19:49:16
URL: http://eharstrom.blogspot.com
Postat av: Ingela

GILLAS =D Vi (hästarna) gör vad vi kan för att charma honom och tjejerna ;o) Killar i stallet är också värdefullt =) och händiga som den här !

2011-08-15 @ 23:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0