Snö och mörker, nu börjar ridsäsongen igen ;o)

Jag vill så länge det går utnyttja ljuset och alla ytor man kan använda då, genom att vara ute med båda hästarna när vi syns bra och när de ser bra. Hellre vara ute med båda 2 timmar än ta dem en och en, en timme var.

Men nu hinner det ibland bli becksvart ute och då vill man inte ha ett alltför stort ekipage, eller så är det halt och slirigt så det känns lite vanskligt att knalla med två st, så nu har jag börjat rida så smått igen.

Har varit ute några gånger med Trollrik, och igår kväll när det var kallare ute var han piggare (i tjockpälsen) Annars traskar vi mest, men nu när det inte var så varmt var han mer springsugen så det blev ganska mycket trav (barbacka). Det känns i ljumskarna idag. Träningsvärk runtom, men skönt =) Inte fel då med lite yoga på lunchen ;o)
Även fast det inte märks under ridningen så tar det ganska mycket, lika förvånad alltid ;o). Helt suverän träning det är att rida =) Behövs inte mycket.

MEN JISSES så sur Because blev när jag stängde tråden framför honom och tog ut Trollrik till soptunnan för att sitta upp.
Han tjöt som en stucken gris ett par gånger och stampade eller skuttade på stället. Öronen lite lätt bakåt. De är ju också vana vid att få följa med båda två. Inte van att bli lämnad ;o)

Trollrik såg ut som om han inte hörde ett skvatt och bara tittade framåt, spetsade öronen och trippade iväg ut i mörkret, Hahana, här kommer jag minsann !  Nästan lite glad att inte ha herr skalman i hasorna....?

Men det vägrade Because att se på så när han gjort sina tjut ödslade han inte en sekund mer på att titta efter oss när jag hoppat upp, utan BC vände bara rumpan till och marscherade bestämt in i stallet och parkerade i Trollriks box. Och där verkade han ha stått tills vi kom tillbaka?

Idag måste jag gottgöra Because tror jag....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0