Rena vita tänder!

När jag började med MSMS Svavel så tyckte jag efter ett tag att jag dessutom fick vitare tänder, eller inbillade jag mig?

Jag tänkte att isåfall måste det ju bero på att det kommer inifrån eftersom svavel är bra för skelettet.
När jag vant mig vid smaken såpass att jag inte behövde skölja ner det så började jag iallafall tugga runt pulvret i munnen och kände att tänderna blev som polerade. Blev mycket lenare ytta, som när de är jätterena och utan beläggningar nånstans. Tandköttet blir också bättre. Mindre ilningar.

Mina tandhalsar är inte bra. Personligen är jag övertygad om att det som hjälpt till att fräta bort tandköttet så att tandhalsarna blir oskyddade, ÄR FLUOR! Fluor är ju jättegiftigt och om man inte sköljer tandkrämen ordentligt så blir det säkert partiklar kvar, och efter många år av noggrant skötta tänder, desto större risk.

Tandhygienisterna kallar det för tandborstskador. Så himla ologiskt säger jag. Men det är klart att det är lättare att skylla på tandborstar för då måste det ju finnas nån som håller i den som man kan skylla det på. Istället för på tandkrämsfabrikanter...
I USA finns tandkräm med svavel i istället!  (och annars finns fluorfritt alternativ på hälsokosten)

I en artikel som Aftonbladet publicerade på löpsedlarna i augusti står man som frågetecken till den "mystiska sjukdom" som drabbar oss i munnen, mystiskt eftersom det är personer som t.o.m. intygar att de skött tänderna "bra" som också drabbas. Fluorsköljning som var i skolan och det man kan köpa på apotek, gör ju inte saken bättre. Risk också för att svälja och sänka immunförsvaret. I artikel beskrevs även andra symptom som hörde ihop, bland annat hjärtproblem och andra diagnoser somman kan tyckas långsökt till tänderna, minns jag, men inte om man ser på det utifrån en toxisk vinkel. Fluor .... ja.

Det sjuka nu är att artikel är borttagen?!? Jag hittade den då på nätet också, där allt brukar finnas kvar. Men nu hittar jag den inte längre för att länka till... Skulle vara intressant om jag hade länken kvar nånstans för att kolla om den leder nånstans eller om den verkligen är borta.

Tillbaka till svavlet. Nu hittade jag en artikel om just svavel och tänder, och där står precis så som jag gjort ! =D

"MSM och tandhälsa
Har man inte tillgång till MSM tandkräm kan man ändå få bra effekt genom att borsta tänderna med lite MSM pulver. Pulvret smälter snabbt in i tandköttet. Problem med blödande tandkött försvinner i regel efter bara några dagar. MSM kan i viss mån även fungera som tandblekningsmedel.

I en studie utförd i USA, har man konstaterat att tandköttsrelaterade besvär var 67 % mindre i den grupp som fick borsta tänderna med MSM-pulver."


Man kan också skölja munnen med kolloidalt silver. Tips för att rena munnen. Tror man kolloidalt silver är farligt så är det åtminstone mindre farligt än fluor =)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Har en hel burk MSM som står här hemma. Får sällan i mig något eftersom smaken är som den är ;) Det här med tandborstningen tror jag däremot att jag ska klara. Tack för att du förmedlar det du läser till oss!

2009-11-07 @ 07:42:57
URL: http://eharstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0