Problem i vårt moderna sätt att undervisa

a) Undervisningen om människan och det humana har fått stå tillbaka till förmån för tekniken och vetenskapens utveckling.

b) Dagens undervisning är omoralisk, den grundar sig på att lära ut begerepp och den är likadan överallt. Den ger inte tillräckligt utrymme för kreativiteten.

c) Utbildningen och undervisningen har blivit allt ytligare och handlar om det som ligger utom oss själva. Den leder vidare mot materialism och överdriven konsumtion.

d) Det finns inte många utbildningscentra som fokuserar på vårt inre, på att utveckla vårt medvetande.

e) De kulturella, vetenskapliga, tekniska och konstnärliga utbildningscentra som finns bidrar ofta (tyvärr) till att utarma jorden.

f) Pengar är värda mer än liv.

källa: Kvinnosjälens kraft, Hernán Huarache Mamani

För att låta en ny sorts människa växa upp nu i det tredje årtusendet och försäkra oss om att få leva i fred måste vi låta de människor som är intresserade av det få tillgång till specifika undervisningsmetoder som riktar in sig på att utveckla den mänskliga naturen mot enhet, harmoni och välfärd. Det kan göras genom att lyfta fram vikten av samarbete, tolerans, respekt för alla människor och harmonisk samlevnad med naturen

Om vi vill nå dit bör följande ämnen prioriteras:

(återkommer)

Kommentarer
Postat av: Cristian

Vad roligt att du gillade min vänskapslista - kolla gärna in dem :-)



Ja, låten jag sjunger är på spanska - det är faktiskt första gången jag sjunger på just spanska - vilket är ganska märkligt eftersom jag har sydamerikanska föräldrar och själv är född i Chile. :-) Man kanske borde satsa lite mer på spansksjungandet eller vad tycker du? :-)

2009-03-04 @ 09:39:25
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Mer spanskt :-) Ska ta tag i det, lovar att hojta till när något nytt kommer upp - så får du tycka till om det.



Att tipsa om sina vänner tycker jag är viktigt - det finns många "storbloggare" där ute som bara använder sina bloggar för egen vinning, tycker att det är viktigt att dela med sig. Man har ju själv varit en sån liten bloggare som har försökt väcka folks intresse.



Skitkul att du vill tipsa om min blogg dock - det värmer. Angående Insane - haha, kan tänka mig att det är häftigare att göra the real thing på en häst - men när man åker ut över stupet och vagnen voltar - så tror jag att det är rätt oslagbart faktiskt :-)



2009-03-04 @ 11:42:55
URL: http://ichris.blogg.se/
Postat av: Cristian

Haha, jag skrattade högt åt din motkommentar :-) Klockrent!



2009-03-04 @ 17:44:16
URL: http://ichris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0