2 citat och 2 lokala länkar

Det översta kommer från boken av författarinnan som tagit fram antigymnastiken, en härlig metod som löser upp saker inifrån.
Inte så vanlig än i Sverige men i Sundsvall har den funnits flera år nu  tack vare ett par duktiga tjejer som heter Ingela Andersson. Här är hennes jättefina hemsida. Hon är också röstpedagog och håller till vid Sidsjön. Röst och Rörelse
http://www.ingelaandersson.com

Och Maria Löfdahl som har Hälsa ur Rörelse.
http://www.xn--hlsaurrrelse-gcb2x.com/

Det nedre citatet vill jag bara trycka lite extra på för att jag gillar TITELN på boken ;o) Tycker det stämmer fint, i min värld fungerar det ofta så. Jag väntar in istället för att skynda efter, och då missar jag inget utan får mycket mer :o). Ibland tycker man kanske att man behöver skynda för att inte missa något, men för mig känns det mest tvärtom ;o) Ta bara i stallet, lätt att missa något om man skyndar  :-P
Så skulle jag som ett alternativ
vilja översätta Titelorden ”Ju mindre du gör desto mer får du gjort” till. Men finns nog många varianter =)
Det stämmer absolut till kraniosakral behandling iallafall, det är också ett sätta att vara, inte bara en behandling.


”Det krävs ett förbaskat mod för att erkänna att föräldrarnas ordning, samhällets ordning och den politiska ordningen är inskrivna i ens kropp och att allt detta gjort ens beteende och tankar stela och reducerar ens handlingsutrymme.”

(THÉRÈSE BERTHERAT i boken ”Kroppens budskap”)


”Jag behandlar mig själv så som jag blev bemött som barn.”

(TOMMY HELLSTEN i boken ”Ju mindre du gör desto mer får du gjort”)

Kommentarer
Postat av: Micke

Mycket bra citat!

2012-02-02 @ 12:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0