Topp 2 sömnäventyr - allt ligger kvar, utom jag

Jag börjar med nummer 2, som kanske borde få bli nummer 1?

Att vara ute på luffen i Tel Aviv och bo på vandrarhem i en stor sal med 5-6 våningssängar, dvs ca 10 bäddar med okända människor, innebär att man förstås sover med kläderna på. Lämpligtvis en t-shirt och cykelbyxor. Man sover också med värdesakerna tätt intill sig. Plånbok, kamera och kanske pass.

Att sen vakna på morgonen och det första man gör är att känna efter att grejerna ligger där de låg igår kväll, och de inte gör det, gör att man kallsvettas fast det är medelhavsk högsommarvärme.

Sen blir man riktigt förvirrad när man tittar upp och upptäcker  ... ett tak, dvs botten på sängen ovanför.... det bådar inte gott, när man kvällen innan noggrant valt sin överslaf.....

Det blir till att sticka ut sitt icke fungerande nylle och klotögon och kika i vilken del av rummet man befinner sig, jo mycket riktigt, där borta mot den andra väggen är en tom överslaf. Puh, skynda skynda dit, de flesta andra som bor i salen har klivit upp tidigt och gett sig av. Många jobbar. Hoppa uppför stegen, över all tvätt som de som bor där hänger på trappstegen på tork.
Jo, allt ligger kvar - utom jag alltså. Pust. Det gick ju bra även denna gång. Tur jag la mig i en säng där det inte fanns någon annan åtminstone, för att se det positiva i det hela?

Natti natti, sweat dreams

Kommentarer
Postat av: Maria

Men huvva så otäckt att gå i sömnen.

Tur att du inte slog dig då du skulle ner från överslafen. Väntar med spänning på sleepwalkerstory nummer 2. ;-)

2011-10-23 @ 18:36:45
URL: http://leopalema.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0