Jämförelser, olika år, så intressant. Här ser man vad gräset gör =)

Det är också skönt för mig att påminna mig om på våren när Because ser ruggig ut, och jag olyckligt tror att han blir sämre. Så är inte fallet. Han har alltid varit sen med pälsfällning och ser extra risig ut på våren. Och det är gräset det hänger på =) Det hjälper inte pälsfällningen vad jag ger under vintern tex. Det hjälper säkert att han inte blir lika mager, men när våren kommer och det handlar om pälsfällning gör det ingen skillnad. Han tillgodogör sig helt enkelt gräs mycket bättre.
 
Här är en bild från 20 juni 2010. Även om den är liten ser man att han ser ut ungefär som på bilden efteråt som är från i år 21 maj. Det gamla håret som är kvar är mörkare i färgen. Because är i mitten.
 
20 juni 2010, första släppet på sommarbete gräshage.
 
Skulle ju haft en bild här från 20 juni i år också =)
 
21 maj 2018, första släpp på stor gräshage, även om de har ätit gräs allteftersom det börjat växa i maj.
 
Här är en bild från när de flyttade till Allsta 2011 den 10 juni. Bilden är från 15 juni.
 
Har inte sparat ner färskaste bilderna att jämföra med, men nu har jag sett att förutom att pälsen är blank och len som en säl så har också trivselprickarna kommit på plats till midsommar i år ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0