Vår bästa tid är nu, och jag lyckades fånga det även på bild

 
 
 
Vi har varit ute i hästhagen flera timmar idag. Första dagen vi "lånat" ner dem hit till hagen utanför huset. Med magiska trollskogen och så djuren.
 
Det kommer tillfällen då jag undrar om det verkligen är värt att ha två stora hästar bara för att en bäbis, 1-åring eller 2-åring ska få uppleva att ha egna djur att växa upp med. Man kan ha hund och katt som jag själv växte upp med på hemmaplan, men det är inte vår grej nu. Vi får träffa andras och övriga familjen har ju =).
 
Så det är mina trogna följeslagare som har uppgiften att vara "husdjur". Och just för att de är så invanda och inkörda med mig är de så lämpliga de bara kan bli, att vara barnhästar. Jag skulle inte skaffa nya djur för det syftet. Men ändå, det är inte nån självklarhet.
 
Ibland frågar jag mig också om jag hycklar när jag säger att jag har dem kvar just för pojkens skull, och visst är det även för min egen skull. Även om allt går ut på att det ska funka med lille prinsen nu och jag tackar alla högre makter att jag inte fått ett allergiskt barn tex. Det trodde jag väl inte heller. Jag vill inte heller att det ska bli för mycket så att han ledsnar, så kan vi ha kvar dem många år till förhoppningsvis.
 
Så kommer dessa dagar när vi kan njuta av dem och umgås med dem och då finns ju inga tvivel på att jag kan ge pojken med sig en speciell start i livet med dessa stora fantastiska djur. Just för att det är dessa pojkar ... då det är värt allt.
 
 
 
 
 
Adam knappt 1 år, på Trollriks födelsedag ifjol
Nu börjas det!
 
och i höstas
Farbror BeCause!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0