behöver inte göra mer än att vänta och låta det visa sig självt

 
“Jag har lärt mig att man måste kunna leva med ett visst mått av osäkerhet. Att vilja veta hur allt kommer att sluta påminner för mycket om att försöka kontrollera allting. Det är omöjligt att veta allt och man måste lita på processen.
 
Jag har lärt mig att när något vill komma ut går jag igenom en period då jag känner mig olustig inombord. När jag känner mig orolig vet jag att det är något jag måste uppmärksamma. Förr ville jag kasta mig över det och göra något, men man behöver inte göra mer än att vänta och låta det visa sig självt.”
(BLAISE, terapeut och underhållare)
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Precis vad jag har lärt mig också nyligen. Vikten av att låta ett beslut mogna. Tilliten till att tiden kommer att ge dig visshet.
Var sak har sin tid.
Kram till Dig och de dina Ingela <3
Camilla & Catz.

Svar: Tack modiga ni! =) <3 kram
Ingela

2014-04-18 @ 10:18:05
URL: http://catzintebaraenhund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0